معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان در همایش مبلغان ورزشی از معاونت تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه استان تهران خواست تا خاطرات و تجارب روحانیون مبلغ ورزشی را به هر قیمتی پیگیری کنند تا تدوین و ثبت شود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، سید باقر پیشنمازی اظهار داشت: یکی از لوزام توسعه این طرح تسرّی آموزش های مربوطه است. این آموزش ها در اثر طرح خاطرات و تجارب افراد مختلف به دست می‌آید و باید دقت داشت در ثبت تجارب و خاطرات علاوه بر موارد مثبت، موارد سلبی هم باید نوشته شود تا آسیب‌شناسی صورت بگیرد و اشکالات و نواقص برای آیندگان اطلاع‌رسانی شود.

پیشنمازی گفت: برای همکاری ها و ارتباط بیشتر بین حوزه علمیه و وزارت ورزش و جوانان 3 برنامه تعریف کردیم که یکی از آنها حضور روحانیون مبلغ در میادین ورزش است. در برنامه بعدی قصد داریم با مشورت معاون محترم تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه کشور و همکارانشان از بین برگزیدگان این بخش افرادی انتخاب شوند که برای سفرها و اردوهای ورزشی همراه ورزشکاران باشند و با آنها ارتباط مستمر و محبت آمیز داشته باشند، برای این منظور سه مرحله قبل از سفر، حین سفر و بعد از سفر را تعریف کردیم و معتقدیم مرحله بعد از سفر مهمتر و تأثیرگذارتر است چون تبلیغ و ارتباط فرهنگی و تربیتی در مرحله بعد از سفر اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: برنامه سوم مشترک حوزه علمیه و وزارت ورزش و جوانان، مربی‌گری در باشگاه های ورزشی است. از بین دوستان روحانی و طلبه عده ای ورزشکار هستند، ممارست داشته و تجربه دارند و به درجهای از سطوح ملی یا بینالمللی رسیدهاند که میتوانند با آموزش های لازم، برای مربیگری آماده شوند. ما معتقدیم این برنامه از دو برنامه دیگر بسیار مؤثرتر، نافذتر و دارای کارآمدی بیشتری است.

پیشنمازی با مهم دانستن معیارهای اخلاقی در تمام عرصه‌ها اظهار داشت: برای تحقق و نهادینه کردن اخلاق در جامعه ورزش، احیای نقش مربیان ورزشی حائز اهمیت است لذا مربی محوری در اولویت کاری ما قرار دارد. اگر بخواهیم در جامعه ورزش کشور بهسازی صورت بگیرد، هیچکس به اندازه مربی بر ورزشکار تاثیرگذار نیست. اگر برای احراز مربی‌گری غیر از مهارتهای فنی داوطلبان، شخصیت معنوی، اخلاقی و دینی آنها هم مورد ارزیابی قرار بگیرد، اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگی جامعه ورزش خواهد افتاد.

معاون امر فرهنگی و تربیتی ورزش و جوانان عنوان کرد: برای اینکه این طرح ماندگار شود و با تغییر و جابجایی مسئولین متوقف نشود، خود دوستان روحانی و حوزه علمیه باید آن را مطالبه کنند تا هرچه زودتر این طرح به استان‌های دیگر تسرّی پیدا کند و توسعه یابد ضمن اینکه دفتر برنامه‌ریزی تربیتی هم باید کلیات این طرح، اهداف اصلی و فرعی، مراحل اجرایی، تمهیدات و تجربیات آن را تدوین کند.

پیش‌نمازی گفت: برخی از جوانان خواستار ارتباط های بعدی با مبلغان و روحانیون هستند که ما در این زمینه خلاء داریم و برای رفع آن برنامه‌هایی در دست تدوین است تا ارتباط و انس بیشتر بین جوانان و روحانیون شکل بگیرد.

معاون امور فرهنگی و تربیتی در پایان خاطر نشان کرد: جانشین پروری در مدیریت این طرح از مواردی است که حوزه علمیه و وزارت ورزش و جوانان باید اجرا کنند. به‌زودی ما باید این طرح را به استانها بسپاریم و باید سعی کنیم در همه رشتهها گسترش پیدا کند.

لازم به ذکر است همایش مبلغان ورزشی به همت دفتر برنامه ریزی تربیتی وزارت ورزش و جوانان روز گذشته با حضور معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان، معاون تبلیغی و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه کشور، شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران، مدیران مرتبط کشوری و انتظامی و روحانیون همکار در این طرح، در تالار شیخ صدوق شهر ری واقع در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(س) برگزار شد/س

 

برچسب ها: ثبت ، تدوین ، خاطرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.