روز گذشته مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی میزبان واحد مصطفی یف و میر شاهین آقایف دست اندرکاران عرصه فرهنگ و هنر جمهوری آذربایجان بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی، یکشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه واحد مصطفی یف صاحب امتیاز و مدیر گروه شرکتهای هلدینگ آینس که در حوزه تولیدات سینمایی و تلویزیونی نیز فعالیتی گسترده دارد همراه با میرشاهین آقایف مدیرعامل شبکه تلویزیونی آینس میهمان بنیاد سینمایی فارابی بودند. در این نشست که با حضور سیداحمد میرعلایی مدیرعامل و جعفر گودرزی مشاور اجرایی و مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، طرفین بر لزوم تعامل و همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در عرصه های مختلف فرهنگی تاکید کردند.
در این دیدار واحد مصطفی یف با تاکید بر اهمیت نقش ایران در منطقه و با اشاره به مشترکات دو کشور اشاره کرد: ایران و جمهوری آذربایجان مشترکات فرهنگی و دینی بسیار زیادی دارند که می تواند دستمایه همکاریهای مشترک قرار گیرد. وی افزود: این لطف خداوند است که روابط این دو کشور در سطحی عالی است، و ما باید به فرموده رهبر معظم انقلاب توجه کنیم که فرمودند برای مبارزه با شیطان، نیروهای مومن باید متحد شوند. آقایف همچنین به تواناییهای گسترده سینمای ایران اشاره کرد و گفت: سینمای ایران از نظر تولیدات، تجهیزات و نیروهای تخصصی در استانداردهای بالایی قرار دارد و امیدوارم همکاری ما با سینماگران ایرانی دستاوردهای روشنی داشته باشد، از جمله اتحاد علیه کشورهایی که دشمنانه فرهنگ سرزمین هایی مانند ایران و آذربایجان را نشانه گرفته اند. آقایف افزود: نظرات حرفه ای و کارشناسانه آقای میرعلایی به زعم من بسیار جالب و شنیدنی و کاربردی است و ایشان یک کارشناس واقعی حوزه فرهنگ هستند. 
همچنین سیداحمد میرعلایی نیز در این دیدار با اشاره به خشنودی خود از دیدار با هنرمندان کشور دوست و همسایه آذربایجان و با تاکید بر اهمیت روابط دوستانه کشورهای اسلامی افزود: برای جهانی شدن شعار کافی نیست و باید اندیشه ای جهانی داشت، به ویژه در روزگار کنونی که بحران معنویت تمام دنیا را فراگرفته است و ما باید با نزدیک شدن به ارزشهای راستین و فرهنگ کهن خود به پیامی دست پیدا کنیم که عرضه آن با استقبال جهانیان تشنه معنویت روبرو شود.
میرعلایی با اشاره به حساسیت زمان و مکانی دوران معاصر اشاره کرد: کشورهای ایران و آذربایجان مشترکاتی متعدد دارند و ما می توانیم در تولیدات مشترک از فرهنگ، زبان و دین و ارزشهای خود دفاع کنیم. باید برای ترویج فرهنگ و باروهای دینی و انسانی تلاش کنیم و این مهم ترین خدمت برای نسلهای آینده است. سینما در عصر حاضر سلاحی بسیار کارآمد برای ترویج ارزشهای حقیقی است و غفلت از کارآیی این رسانه خطایی بزرگ است.
در این نشست شیوه های همکاری مشترک از جمله امکان ساخت فیلمهایی مورد توجه هر دو کشور و نیز نمایش فیلمهای ایرانی در جمهوری آذربایجان و .. مورد بررسی قرار گرفت و همچنین مصطفی یف از سیداحمد میرعلایی برای سفر به جمهوری آذربایجان دعوت کرد./ي2
برچسب ها: میرعلایی ، سینما ، گودرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار