رئيس هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي کشور با اشاره به اينکه تاييد و رد صلاحيت هيئت‌هاي اجرايي، ملاک تاييد صلاحيت نهايي نيست، گفت: داوطلبان ردصلاحيت شده که شکايت خود را تا 24 ارديبهشت ماه تحويل هيئت‌هاي شهرستان و استان داده‌اند، هيئت‌هاي عالي نظارت در استان‌ها تا چهارم خرداد ماه پاسخ نهايي را خواهند داد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، محمدجواد کوليوند رئيس هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي کشور گفت: تمامي هيئت‌هاي عالي در استان‌ها از روز پنجشنبه (25 ارديبهشت ماه) در حال بررسي اعتراضات و رسيدگي به پرونده تاييد‌شدگان هستند؛ تا کارها زودتر به انجام برسد.

وي با اشاره به اينکه بر اساس قانون، هيئت نظارت در استان‌ها تا چهارم خرداد ماه مهلت رسيدگي به اعتراضات را دارند، بيان کرد: هيئت نظارت در استان‌ها صرفا به اعتراضات مربوط به رد صلاحيت‌ها نمي‌پردازد، بلکه شکايت‌ها را نيز بررسي خواهد کرد.

رئيس هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي کشور با تاکيد بر اين که ممکن است هيئت نظارت شهرستان يا استان فردي را از ميان تاييدشدگان ردصلاحيت کند، گفت:‌ آنها بايد فرصت پرداختن به چنين پرونده‌هايي را داشته باشند.

وي بيان کرد: ممکن است صلاحيت کسي که در هيئت اجرايي تاييد شده، بنا به دليلي در هيات نظارت بخش و شهرستان رد شود؛ لذا اين افراد مي‌توانند شکايت کنند تا مجددا پرونده آنها در هيئت عالي استان بررسي شود.

اين نماينده مردم در مجلس با تاکيد بر اينکه تا پايان روز 28 ارديبهشت ماه بيش از 90 درصد ثبت‌نام‌شدگان تعيين تکليف شده‌اند، از بررسي مابقي پرونده‌ها در روزهاي آتي خبر داد و افزود: بر اساس قانون، تنها در صورت اعتراض ردصلاحيت‌شدگان، به شکايت آنها در هيئت اجرايي رسيدگي مي‌شود.

کوليوند گفت: هيئت‌هاي اجرايي در فرمانداري و بخشداري‌ها بررسي‌هاي خود را انجام مي‌دهند؛ اگر داوطلبان تاييدنشده از بخشداري‌ها بودند، ‌پرونده آنها در صورت شکايت به شهرستان فرستاده مي‌شود و اگر از شهرستان بودند در صورت شکايت به استان ارسال مي‌شود.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار