ترغيب نوجوانان به پرداختن به يك سرگرمي مناسب مستلزم تلاش و صرف وقت از سوي والدين آنهاست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک شما بايد زمينه سرگرمي هاي متنوع را براي نوجوان خود فراهم كنيد تا او بتواند دست به انتخاب بزند. مرحله بعدي اين است كه تمام منابع لازم را در اختيار فرزندتان قرار دهيد تا بتواند از سرگرمي جديدش لذت ببرد.
1-سرگرمي ها حس اعتماد به نفس نوجوانان را تقويت مي كند.
نوجوانان با انتخاب يك سرگرمي مناسب مي توانند مهارت و خلاقيت خود را تقويت كند. اين مسئله نتايج مثبتي به دنبال دارد و باعث مي شود آنها با اعتماد به نفس بالايي كارها را انجام دهند.
2- پرداختن به سرگرمي به نوجوانان هويت مي بخشد
علائق ما هويت مان را شكل مي دهد. يكي از مهم ترين ويژگي هاي نوجوانان تلاش براي كسب هويت است.
3- پرداختن به سرگرمي مانع از بي حوصلگي نوجوانان مي شود
بي حوصلگي آفتي است كه متأسفانه بسياري از نوجوانان گرفتار آن مي شوند و تأثيرات مخربي دارد. اين نوجوانان گرايش بيشتري به رفت وآمد با دوستان ناباب دارند.
4- پرداختن به يك سرگرمي به شما دليلي براي تمجيد از فرزندتان مي دهد
وقتي نوجوان شما به يك سرگرمي مي پردازد فرصت خوبي براي تمجيد از او داريد.
چند سرگرمي لذتبخش
تربيت نوجوانان كار بسيار دشواري است. زماني كه حس استقلال طلبي در نوجوانان رشد مي كند، از والدين خود فاصله مي گيرند. اين تغييرات غيرقابل اجتناب است ولي پرداختن به سرگرمي هاي مناسب راه خوبي براي نزديكي بيشتر والدين و فرزندان آنهاست.
1- آشپزي سرگرمي خوبي براي والدين و نوجوانان آنهاست. نوجوانان براي آشپزي به حد كافي بزرگ شده اند و در ضمن والدين مي توانند در حين اين كار مهارت هاي مورد نياز را به فرزندان شان بياموزند.
2- شايد باور نكنيد ولي برخي از بازي هاي ويدئويي سرگرمي خوبي براي والدين و نوجوانان هستند و تمام اعضاي خانواده مي توانند از آنها استفاده كنند.
3- پياده روي يكي ديگر از سرگرمي هاي جذاب براي والدين و نوجوانان است.
4- يكي ديگر از سرگرمي هاي لذتبخش انجام ورزش هاي موتوري است. كودكان كم سن و سال توانايي كنترل وسايط موتوري را ندارند ولي نوجوانان قوي تر و مسئوليت پذيرتر هستند و مي توان به آنها اعتماد كرد./س
برچسب ها: سرگرمی ، جوان ، والدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۰۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
خیلی بدبودچون من نخواندم