مازندران/

فعالیت نیروگاه های زباله سوز مشکل پسماند درمازندران را رفع می کند

معاون امور عمرانی استاندار مازندران گفت:با آغاز فعالیت نیروگاه های زباله سوز،مشکل پسماند درشهرهای مختلف این استان رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران،هاشمی در نشست کارگروه پسماند استان با اشاره به اجرای طرح احداث کارخانه کمپوست و نیروگاه تولید برق از زباله در برخی شهرهای مازندران،افزود:برای دفع و دفن بهداشتی زباله در این استان تاکنون اقدماات بسیار موثری صورت گرفته است.

وی از نهایی شدن قرارداد احداث نیروگاه زباله سوز آمل با پیمانکار مربوطه خبر داد و تصریح کرد:با ساخت این کارخانه مشکل زباله در شهرهای محمود آباد، نور و فریدونکنار رفع خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندارمازندران،ساخت نیروگاه های تولید برق از زباله را در شمار انرژی های پاک و بر اساس ضوابط محیط زیستی دانست و گفت: با فعالیت نیروگاه های زباله سوز ساری،نوشهر و آمل، زباله شهرهای اطراف نیز باید برای دفع بهداشتی به این مناطق حمل شود.

هاشمی اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر ساری را یگ گام ارزشمند همسو با مهار و بازیافت اصولی و سودآور پسماند دانست و افزود:این طرح با نظارت مستمر مسوولان باید در شهرهای مختلف مازندران پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به سود آوری و اشتغالزایی این طرح در جامعه تصریح کرد:برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا باید با فرهنگ سازی مناسب و اصولی به خانواده ها آموزش های لازم ارایه شد./ب

برچسب ها: نیروگاه ، زباله ، شمال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.