سومین همایش حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اول خردادماه سالجاری به مدت یک روز درتالار وحدت افتتاح می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر حقوقی و امور مالکیت معنوی این وزارتخانه سومین همایش از سلسله همایش های حقوق مالکیت ادبی، هنری  و حقوق مرتبط را با رویکرد ویژه به سینما به منظور بزرگداشت «رروز جهانی مالکیت فکری» برگزار می کند.
از جمله اهداف این همایش می توان به  ارتقاء جایگاه حقوق مالکیت فکری کشور،ارج  نهادن به خلاقیت ها و زحمات پدیدآورندگان  آثار دیداری- شنیداری، شناسایی خلاءها و نواقص قوانین حوزه حق مولف در  حمایت از این  آثار و ارائه راهکارهای حقوقی ، قضایی و اجرایی موثر در جهت رفع آنها  و تشویق و ترغیب به خلق آثاری اصیل اشاره کرد.
بررسی مفهوم اثر دیداری – شنیداری ، ماهیت و انواع آن، تعیین پدیدآورنده و اختصاص حقوق مادی و معنوی این آثار در نظام حقوقی ایران، بررسی حق مولف و حقوق مرتبط و همچنین بررسی   نظام حقوقی حاکم بر قراردادهای تهیه و تولید این گونه آثار و نارسایی های قانونی و اجرایی حقوق ایران در روند رسیدگی به دعاوی نقض آثار دیداری- شنیداری و بررسی آثار و تبعات الحاق ج . ا. ایران به کنوانسیون های برن و رم بر این آثار از جمله محورهای این همایش می باشد.
برگزاری سه نشست علمی – تخصصی و تقدیر از اساتید و فارغ التحصیلان برترحقوق مالکیت فکری از دیگر برنامه های این همایش می باشد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار