دادگاه پاکستان با آزادي پرويز مشرف رئيس جمهور سابق به قيد وثيقه موافقت کرد. مشرف به علت پرونده ترور بي نظير بوتو نخست وزير سابق در سال 2007 ميلادي در بازداشت خانگي به سر مي برد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ مشرف که در سال 1999 ميلادي و در پي کودتايي بدون خونريزي قدرت را در دست گرفت، در ماه مارس امسال با هدف شرکت در انتخابات سراسري11  ماه مه به چهار سال تبعيد خودخواسته پايان داد و به پاکستان بازگشت. 

حزب مسلم ليگ شاخه نواز به رهبري نواز شريف در انتخابات پارلماني اخير اين کشور پيروز شد. دولت نواز شريف 14 سال قبل در کودتاي پرويز مشرف سرنگون شده بود.مشرف اولين فرمانده سابق ارتش است که بازداشت مي شود. در پاکستان قانوني نانوشته وجود دارد که بر اساس آن، مقامات ارشد ارتش حتي بعد از بازنشسته شدن نبايد بازداشت شوند.فرمانده کنوني ارتش پاکستان نارضايتي خود را از نحوه برخورد مقامات دولتي با مشرف نشان داده است. 

روز بيست آوريل، دادگاه مدت زمان بازداشت مشرف را براي دو هفته ديگر تمديد کرد. دستگاه قضايي پاکستان تلاش مي کند مشرف را به اتهام سرکوب قضات در دوران رياست جمهوري خود محاکمه کند.

موافقت دادگاه با آزادي مشرف به قيد وثيقه زمينه را براي خروج وي از کشور فراهم مي کند. اين در شرايطي است که دادگاه عالي اعلام کرده است وي حق خروج از کشور را ندارد. بسياري از تحليلگران معتقدند براي خروج مشرف از پاکستان دليلي به ظاهر قانع کننده از قبيل بيماري وي پيدا خواهد شد.

برچسب ها: مشرف ، ازادی ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار