مصرف کنندگان در صورت بروز کمبود و مشکل در مصرف سيمان از لحاظ کيفي و قيمت مي‌توانند موضوع را با انجمن صنفي کار فرمايان صنعت سيمان در ميان بگذارند و انجمن خود را موظف به رفع سريع مشکل بوجود آمده مي‌داند.

سيد محمد اتابک رئيس هيات مديره انجمن صنفي کارفرمايان صنعت سيمان، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب در همايش توسعه صادرات سيمان كه امروز در سازمان توسعه ايران برگزار شد ،اظهار داشت: اگر چه از زمانهاي بسيار گذشته اقوام و ملل مختلف به نحوي با استفاده از سيمان در ساخت بنا سود مي‌جستند ولي اولين بار در سال 1824، سيمان پرتلند به نام ژوزف آسپرين که معمار انگليسي بود، ثبت و در ايران نيز اولين کارخانه سيمان در سال 1312 در شهر ري در نزديکي تهران با ظرفيت 100 تن در روز احداث شد.

اتابک با بيان اين مطلب تصريح کرد: توليد سيمان در جهان به حدود 3 ميليارد و 370 ميليون تن رسيده و بر اين اساس پيش‌بيني مي‌ شود  تا سال 2050 نيز ميزان توليد و مصرف سيمان در جهان به 2 برابر مقادير فعلي برسد.

ايران توانسته در منطقه رتبه يکم و در جهان در رتبه سوم توليد سيمان با پشت سر گذاشتن آمريکا بعد از چين و هند كسب كند.

وي همچنين با اشاره به افزايشظرفيت توليد سيمان ا ز36 ميليون تن در هشت سال گذشته به 80 ميليون تن ، اظهار داشت: مصرف داخلي رو به کاهش است در حاليکه توليد بالا رفته است و ما کارنامه موفق توسعه و  توليد را در اختيار داريم  بنابراين با توجه به چالش‌هاي پيش رو کارنامه موفقي داريم.


رئيس هيات مديره انجمن صنفي کارفرمايان صنعت سيمان همچنين با اشاره به تفاهم‌نامه سه جانبه امضا شده در خصوص تحقق اهداف صادراتي صنعت سيمان افزود: با توجه به اينکه استراتژيهايي در تفاهم‌نامه پياده شده  مي‌خواهيم از نظام قديم 1312 فاصله بگيريم و اعتماد سرمايه گذاران و صنعتگران را که به سختي به دست مي‌آيد حفظ كنيم.

وي اضافه كرد :  چالش‌هاي پيش روي اين صنعت شامل کاهش قطعي و مقطعي تقاضا در کشور، مازاد در سنوات ارزي، تشديد رقابت در کشور و مرزها (رقابت منفي) بهره‌برداري حداقلي از منابع است .
 
اتابك گفت: ما نبايد به دنبال جريانات مالي کشيده شويم بلکه بايد بتوانيم تصميم گيري هاي بهتري را براي توسعه اين صنعت در كشور داشته باشيم .

اتابک با بيان اين مطلب تصريح کرد: مشکل قابل حل مي‌باشد اما چالش‌ها نه، اگر الگوي تفاهم‌نامه درست اجرا شودو تغييري در آن بوجود نيايد الگوي مناسبي براي ساير صنايع مي‌باشد./عب
برچسب ها: سیمان ، مصرف ، مواد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار