بیش از 90 درصد جنین ها که بمنظور شناسایی علل سقط جنین، بیماری ها، رفع معلولیت ها مورد ارزیابی قرار گرفته اند به تشخیص رسیده است.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل؛ مریم رفعتی متخصص ژنتیک پزشکی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا افزود:متناسب آماری که داریم بیش از 50 درصد سقط جنین ناشی از بیماری های ژنتیکی، 27درصد درصد ناهنجاری کروموزومي است که علل غیر جنینی، علل چند عاملی نیز در این آمار بررسی شد، وبا روش سیتوژنتیک تکلیف بسیاری از خانواده ها مشخص می شود، زیرا این تکنیک درصدد رفع بیماری یا علت سقط جنین، نگرانی برای حاملگی بعدی را به صفر می رساند .

رفعتی اظهار داشت: در روش سیتوژنتیک که در کلینیک سلامت مادر، جنین و نوزاد ارائه خواهد شد با تشخیص قبل از تولد و درصورت بیماری جنین می توان دستور ختم حاملگی و عدم تولد جنین بیمار خواهیم بود.

وی گفت: تشخیص قبل از تولد لانه گزینی در روش سیتوژنتیک نیز قبل از انتقال جنین به رحم به شناسایی جنین سالم کمک شایانی خواهد کرد.

گفتنی است: زوج های نابارور که به سقط مکرر جنین مبتلا شده اند با بهره گیری از این روش می توانند جنین را با رفع محدودیت زمان و شرایط گذشته در ظرف، بسته یا پاکت به این مرکز منتقل کنند و نسبت به داشتن جنین و در نهایت تولد نوزادان سالم بعدی اطمینان خاطر حاصل کنند./ع2
برچسب ها: جنین ، سقط ، ناباروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.