سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه‌ای کشور پس از موافقت نهاد ریاست جمهوری و مسئولان سازمان میراث فرهنگی جهت افتتاح موزه فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه‌ای از ساخت تندیس پهلوانان خبر داد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران : محمدرضا طالقانی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: جوانان و ورزشکاران این مرز و بوم نیاز به اسطورها و الگوهایی دارند که بتوانند به راحتی مسیر پهلوانی را پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: ما می‌توانیم با معرفی اسطوره‌های ورزش ایران که با سرلوحه قرار دادن مرام‌های جوانمردی و عیاری در سراسر زندگی ورزشی و غیر ورزشی خود نام ایران را در دنیا سربلند ساختند، به زندگی جوانان و ورزشکاران‌مان جهت دهیم.

سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه‌ای کشور همچنین تاکید کرد: تندیس جهان پهلوان تختی در چهل و پنجمین سالمرگ وی در ابن بابویه رونمایی شد و فدراسیون در نظر دارد با آماده کردن تندیس پهلوانان و قهرمانان نامی کشور از رشته‌های مختلف ورزشی زمینه آشنایی بیشتر اقشار جامعه با پهلوانان کشور را فراهم کند.

وی اضافه کرد: تندیس پهلوان عباس زندی (دارنده 4 دوره بازوبند پهلوانی)، محمد نصیری (پر امتیازترین قهرمان ورزشی در جهان)، منصور مهدیزاده (دارنده 4 دوره بازوبند پهلوانی) و امامعلی حبیبی (قهرمان المپیک و چهان و شرکت کننده در مسابقات کشتی پهلوانی) برای قراردادن آنها در محل موزه فدراسیون ساخته خواهد شد.

محمدرضا طالقانی بار دیگر از مردم ورزش دوست خواستار شد با در اختیار قرار دادن ادوات ورزشی قدیمی، کتب مربوط به کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه‌ای، مدال‌های ورزشی پیشکسوتان زورخانه‌ای، تصاویر قدیمی مربوط به کشتی  پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه‌ای و  . . . به این مجموعه ما را در ارائه خدمات به جامعه باستانی کار کشور یاری کنند.

برچسب ها: بیانی ، بازی ، الشباب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار