سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان چهارمحال و بختیاری گفت: اراضی مرتعی این استان در بانک اطلاعاتی کاداستر جانمایی می شوند.

محمد حسن بهادر  در نشست هم اندیشی روسای واحدهای ثبتی این استان با مدیر کل و روسای اداره های منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری افزود: صدور صد درصدی سند کاداستر اراضی مرتعی و جانمایی آن، از بروز مشکلات و سوء استفاده از زمین های کشاورزی نظیر زمین خواری جلوگیری می کند.
وی اجرای این طرح در استان چهارمحال و بختیاری را در سرعت بخشی روند طرح های واگذاری، مهم ارزیابی کرد و گفت: تامین اعتبار برای اجرای صد درصدی این طرح، از ضروریت های طرح کاداستر است.
بهادر هدف از برگزاری نشست با مسئولان منابع طبیعی را تعامل و همکاری در صدور اسناد مالکیت باقیمانده اراضی مرتعی، جانمایی اسناد صادر شده قبلی در بانک اطلاعاتی کاداستر و تفکیک به موقع اراضی واگذار شده به متقاضیان عنوان کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: تاکنون سند ثبتی تمامی اراضی مرتعی و ملی شهرستان های فارسان و اردل صادر شده است.
خسرو عبداللهی افزود: با آماده شدن نقشه باقیمانده اراضی مرتعی استان چهارمحال و بختیاری تا پایان امسال، تمامی اراضی مرتعی این استان سند دار شده و جشن انفال نیز برگزار می شود.
وی در خصوص جانمایی اراضی مرتعی در بانک اطلاعاتی کاداستر، افزود: پارسال بیش از 373 هزار هکتار اراضی و عرصه های ملی در سامانه کاداستر جانمایی شده است.
کاداستر از کلمه کاتاستکین به معنی دفتر یادداشت است که در طول زمان در زبان لاتین به کاپتاستروم تبدیل شده و درحال حاضر در زبان های اروپایی به نظامی اطلاق می شود که طی آن کمیت، مقدار، نوع ملک و کیفیت مالکیت آن برای املاک کشور تعیین شود.
از بین بردن زمینه های تصرف اراضی دولتی و ملی، ایجاد توسعه پایدار و امنیت ملی و زمینه سازی تاسیس نظام کارآمد و منصفان برای وصول مالیات اراضی و املاک و هم چنین جلوگیری از بورس بازی زمین در مناطق شهری نیز از جمله مزایای این طرح در رابطه با دولت است./س
برچسب ها: مراتع ، بانک ، کاداستر ، جانمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.