مدیر کل شیلات استان مازندران از رهاسازی بیش از 5/4 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه چشمه کیله شهرستان تنکابن خبر داد.

 

حبیب نژاد درگفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: به منظور حفظ بازسازی ذخایر در کنار فعالیت های بازسازی و لایروبی دهانه رودخانه های مهم شیلاتی، اقدام به تکثیر گونه طبیعی ماهی سفید و تولید انبوه بچه ماهیان اقتصادی دریای خزر از جمله، ماهی سفیدکرده است تا ضمن حفظ و بازسازی ذخایر ماهی سفید، به توسعه و پایداری صنعت صید و صیادی و مشاغل وابسته به آن و تامین بخشی از پروتئین مورد نیاز جامعه کمک کند.

وی افزود: در سال جاری، با استقرار شیل در رودخانه چشمه کیله تنکابن 450 قطعه ماهیان مولد سفید پس از صید به این رودخانه که بوسیله شیل محصور شده منتقل شد.

مدیر کل شیلات استان مازندران گفت :با توجه به شرایط مساعد رودخانه چشمه کیله و سنگلاخی بودن محیط که محل امنی برای تکثیر طبیعی است، ماهیان مولد به روش طبیعی تخم ریزی که در نهایت با تلاش شبانه روزی پس از یک دوره 45 روزه حدود 5/4 میلیون قطعه بچه ماهی سفید تکثیر و در شاخه اصلی رودخانه چشمه کیله رهاسازی شدند.

حبیب نژاد افزود: با استمرار این حرکت بتوان توسعه پایدار صید و صیادی را فراهم آورد.

گفتنی است شیلات با ایجاد مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر در جهت حفظ و بازسازی ذخایر، از ابتدای فعالیت تاکنون حدود یک و نیم میلیارد قطعه بچه ماهی سفید به گونه مصنوعی تولید و به رودخانه های منتهی به دریای خزر رهاسازی نموده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.