به مناسبت هفته میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان با هدف معرفی توانمندی‌های استان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگی کشور که از 25 تا 31 اردیبهشت 92 در مجموعه فرهنگی سعدآباد تهران برگزار شده شرکت كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، در این نمایشگاه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با چهار غرفه میراث فرهنگی و یک سیاه چادر عشایر خوزستان به معرفی پتاسیل‌ها و ظرفیت‌های استان می‌پردازد.

عرضه بروشور، بولتن، نمایش عکس و کتاب در غرفه‌های میراث فرهنگی استان و ارايه توضیحات کارشناسان در خصوص توانمندی‌های استان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین اجرای شب فرهنگی توسط گروه‌های هنری استان و نمایش برخی از آداب و رسوم اقوام استان از برنامه‌هایی است که این اداره کل به منظور معرفی پتانسیل‌های استان اجرا می‌كند.

در این نمایشگاه  همچنین گزارش‌های مرمتی، مطالعاتی و مستندنگاری‌های میراث فرهنگی استان خوزستان در قالب کتب مجلد به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

تابلوهای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان، سی دی فیلم‌های مستند از جاذبه‌های استان نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

در غرفه پایگاه میراث فرهنگی چغازنبیل نیز علاوه بر پخش فیلم معرفی آثار تاریخی دوره‌های تاریخی مولاژ سفالی از آثار مکشوفه استان خوزستان در معرض عموم بازدیدکنندگان قرار می‌گيرد.

مسابقه کودکان با موضوع کودکان و میراث فرهنگی از دیگر برنامه‌هایی است که در این نمایشگاه توسط اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان و پایگاه میراث فرهنگی چغازنبیل برگزار شده است. در این مسابقه کودکان بر روی پارچه‌ای به طول 52 متر به ارتفاع زیگورات چغازنبیل با موضوع تاریخی نقاشی می‌کنند./س
برچسب ها: میراث ، خوزستان ، سعدآباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.