رئیس جمهور در سفر به استان کرمان گفت: استان کرمان یکی از منابع غنی صنعتی و معدنی در کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محمود احمدی نژاد که برای افتتاح چند طرح صنعتی، معدنی و عمرانی به استان کرمان سفر کرده است،پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح کارخانه فرآوری ذغالسنگ پابدانا گفت: طبق قول مسئولان این استان در آینده ای نزدیک شاهد تولید فولاد در استان کرمان هستیم.

احمدی نژاد حرکت در جهت تولید سرمایه در کنار توزیع ثروت را گامی مؤثر برای پیشرفت کشور دانست و افزود: بکار گیری دانش ملی و نیروی بومی در شکوفایی صنعت کشور نقش بسزایی داشته است.

وی با اشاره به رکود چند کارخانه ی تولید کک تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده علاوه بر احیای این کارخانه ها چند کارخانه ی جدید کک سازی هم در کشور ایجاد شد.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش دوبانده شدن 540 کیلومتر از محور ترانزیتی کرمان ـ بندرعباس را از دیگر اقدامات عمرانی دولت برشمرد و گفت: با این اقدام 130 کیلومتر از این مسیر کوتاهتر شده و روزانه حدود 110 لیتر در سوخت خودروهای عبوری صرفه جویی می شود.

وی مسکن مهر را از خدمات بزرگ دولت برشمرد و گفت: امروز در استان کرمان 7 هزار و 800 مسکن مهر افتتاح می شود.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه مسکن یکی از دغدغه های بزرگ جوانان است ، خاطرنشان کرد: باید به جایی برسیم که هر دختر و پسر جوان در شروع زندگی مشترک از یک مسکن مناسب با قیمت مناسب برخوردار شوند.

وی گفت: انقلاب با شعار" رفع محرومیت ها ، پیشرفت و آبادانی کشور ، گسترش عدالت ، ترویج اخلاق و پاکی " پیروز شد و ملت ایران باید در نشر ارزشها ، گسترش عدالت ، کرامت انسانها ، عزت مردم و پاکی در دنیا پیشگام باشد.

احمدی نژاد افزود: مردم ایران در طول تاریخ با سربلندی از حوادث گوناگون بیرون آمده اند و اکنون هم با وجود تحریم ها شاهد رشد کشور در زمینه های عمرانی ، اقتصادی ، فرهنگی و... هستیم.

وی تکیه بر منابع و ظرفیت های کشور و استفاده از دانش و نیروی انسانی بومی را راه پیشرفت کشور دانست./س
برچسب ها: تآکید ، رئیس جمهور ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.