مسئولان برگزاری بیست‌ و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از منتقدان، تخطئه‌کاران و افراد فعال در امر تخریب چهره نمایشگاه کتاب تشکر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران نمایشگاه کتاب ک امروز برگزار شد. "سیدمحمد حسینی‌" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان آنکه افتخار نمایشگاه کتاب آن بوده که زمینه‌ساز قرارگیری کتاب در اختیار مردم و فرهیختگان است، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اگر می‌خواهد سال به سال برگزار شود نباید وقفه‌ای داشته  باشد و باید تا آخرین لحظه به کار خود ادامه دهیم.



وی افزود: نگاه ها باید به دور دست باشد و به آنچه که تا به امروز کرده‌ایم بسنده نکنیم زیرا تقدیر‌ها رسالت و وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلام تاکید کرد: نباید طرح اندیشه صاحبنظران به 10 تا 12 روز برگزاری نمایشگاه کتاب محدود شود و این امر باید در طول سال تداوم داشته باشد.
"حسینی‌" اظهار داشت: بهتر است که در مورد برنامه‌های جنبی نمایشگاه در طول سال اطلاع‌رسانی شود و این امر که کار ما تعطیلي ندارد مدنظر مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران قرار بگیرد.
و.ی در ادامه گفت: تمامی وزارتخانه‌ها بن‌هایی را برای خرید محصولات فرهنگی در نظر بگیرند تا بار ترویج کارهای فرهنگی در سطح کشور در میان تمامی دستگاهها تقسیم شود.
به گفته "حسینی‌" نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حال حاضر در سطح جهانی معرفی شده اما اطلاع‌رسانی‌ها باید بیش از این‌ها باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: سعی شود در این که هیئت‌ها و گروهای خارجی در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب به ایران بیایند.
"حسینی‌" در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر اینکه مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب از منتقدان نمایشگاه تشکر می‌کنند، گفت: کسی هم ادعا نمی‌کند که ضعفی در روند برگزاری نمایشگاه کتاب نیست، لذا منتقدانی که راهکارهای ارائه دهند برای ما محترم هستند.
وی افزود: نظر افراد تخطئه‌کار و فعال در تخریب کار نمایشگاه بین‌المللی کتاب را نیز در صورتی که بلا واقعیت تطابق داشته باشد می‌پذیریم و همه افراد را به بیان واقعیت‌ها دعوت می کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه گویا برخی از رسانه‌ها سوگند خورده‌اند که نقاط قوت امور شکل گرفته در کشور را بازگو و منعکس نکنند، خاطر نشان کرد: این‌ها دچار نوعی جمود شده‌اند و نشان می‌دهند که در فکر و اندیشه دیکتاتور بوده‌اند./ص
برچسب ها: نمایشگاه ، کتاب ، ناشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار