امروز با حضور رئيس جمهور و وزير راه و شهرسازي 738 كيلومتر راه شامل 428 كيلومتر بزرگراه و 60 كيلومتر راه اصلي و 250 كيلومتر راه روستايي به بهره برداري رسيد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي، محمود احمدي نژاد صبح امروز (سه شنبه) بلافاصله پس از ورود به كرمان با حضور در محل بزرگراه بندر عباس- سيرجان، 290 كيلومتر از اين بزرگراه در محدوده استان كرمان را به عنوان بخشي از بزرگراه بندر عباس- تهران افتتاح كرد.

بنابراين گزارش مسير بندر عباس – سيرجان- انار به طول 540 كيلومتر بخشي از محور سراسري بندر عباس – سيرجان – يزد – تهران است كه به عنوان مهمترين قسمت كريدور جنوب – شمال ، علاوه بر جابجايي مسافر،‌ شريان اصلي حمل و نقل كالا به داخل كشور و ترانزيت به منطقه آسياي ميانه مي باشد.

كاهش زمان سفر در اين مسير به مدت يك ساعت و نيم شده و باعث كاهش مصرف سوخت به ميزان 110 هزار ليتر در روز از مزاياي احداث اين بزرگراه مي‌باشد.

738 كيلومتر راه افتتاح شده به ارزش ريالي 510 ميليارد تومان شامل 428 كيلومتر باند دوم بزرگراه در حوزه استان به ارزش 377 ميليارد تومان و 60 كيلومتر راه اصلي به ارزش 45 ميليارد تومان و همچنين 250 كيلومتر راه روستايي به ارزش 88 ميليارد تومان است.

در حاشيه مراسم افتتاح، دكتر احمدي‌نژاد در جمع مردم محلي حضور يافتند و از نزديك با اهالي اين منطقه ديدار و براي رفع مشكلات آنان قول مساعد داد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار