دبیر بخش کشاورزي جشنواره حضرت علی اکبر (ع) گفت:برنامه­ ریزی برای الگوسازی جهت رشد و ارتقای هدفمند جوانان و ارزش نهادن به اندیشه های سازنده ی آنان از اهداف این بخش از جشنواره حضرت علی اکبر (ع) است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مصطفی آقایی سربرزه با اعلام این مطلب افزود: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در وزارت کشاورزی این افتخار را دارد که در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از فعالان اقتصادی در بخش کشاورزی حمایت و جوانان برتر این بخش را شناسایی و انتخاب و به جامعه روستایی معرفی نماید.
دبیر کشاورز و روستایی جوان جشنواره حضرت علی اکبر (ع) اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مجری برگزاری جشنواره جوان کشاورز و روستایی، با مشارکت وزارت ورزش و جوانان و تعدادی از دستگاه­های دولتی، شاخصه­های مختلفی را برای شناخت، انتخاب و معرفی جوانان برتر کشاورز و روستایی در 10 محور مشخص و ملاک عمل قرار داده است.
وی بیان داشت: از میان این شاخصه ها می توان به میزان خود باوری، اعتماد به نفس، ارزش مداری و توجه به ارزش های متعالی انسانی و در عین حال روحیه خودباوری، خلاقیت ، نوآوری و ابتکارعمل اشاره نمود.
آقایی سربرزه گفت: از شاخصه­های اصلی برای شناسایی جوانان برتر، موفقیت این عزیزان در عرصه تولیدات کشاورزی، دامداری و باغداری، منابع طبیعی و فعالیت­های روستایی از ابعاد مختلف فنی، اقتصادی و اجتماعی بوده است. همچنین ستاد برگزاری جشنواره با تشکیل دبیرخانه در فروردین­ماه و تهیه فراخوان، شرایط و شاخص­های عمومی و تخصصی را از طریق سایت جشنواره حضرت علی اکبر (ع) و همچنین از طریق سازمان های جهاد کشاورزی استان ها اطلاع رسانی نموده است.
دبیرکشاورز و روستایی جوان جشنواره حضرت علی اکبر (ع)  گفت: در حال حاضر کمیته های علمی داوری متشکل سازمانها، معاونت های اجرایی و بخش تحقیقات، تشکیل شده و فرم های ثبت نام را براساس شاخص های ارزیابی بررسی می­کنند. در نهایت از هر محور سه نفر به عنوان رتبه اول تا سوم انتخاب و به دبیرخانه جشنواره جوان معرفی می شوند.
وی ادامه داد: شاخص های ارزیابی عبارتند از سن، محل سکونت(مرکز استان، شهرستان و روستا)، میزان تحصیلات تناسب با محور، میزان تولید و عملکرد بازاریابی و بازار رسانی محصولات تولیدی(استانی،کشوری و صادرات)، رعایت استانداردهای فنی، زیست محیطی و بهداشت، ابتکار خلاقیت، نوآوری، اختراع، شرکت در دوره های آموزشی مرتبط، میزان اشتغال زایی، بهره گیری از فناوری نوین، رتبه کسب شده در سایر موارد مرتبط، تالیف، تحقیق در موضوع های مرتبط، شرکت در کنفرانس ها و سمینارهای مرتبط، رتبه کسب شده در سایر موضوعات( ورزشی ،فرهنگی، هنری )، اثر بخشی در جلوه های اجتماعی اقتصادی و فرهنگی، فعالیت های شاخص در جهت حضور جوانان در روستا، اقدامات انجام شده در راستای حفظ میراث فرهنگی سایر فعالیت های شاخص می باشد.
مصطفی آقایی سربزه  خاطر نشان کرد: بخش جشنواره جوان کشاورز و روستایی که شامل ده محور 1ـ عشایر جوان 2ـ دهیار جوان 3ـ بخش دام و طیور 4ـ بخش صنایع دستی و روستایی 5ـ بخش منابع طبیعی و محیط زیست 6ـ بخش شیلات و آبزیان 7ـ بخش زراعت و باغبانی 8ـ بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی 9ـ بخش فنی و مهندسی کشاورزی 10ـ بخش تشکل های کشاورزی می باشد./ل
برچسب ها: جشنواره ، کشاورز ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار