به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24 ؛ تدابير بي سابقه رياضتي خسارت قابل ملاحظه اي به بخش حمل و نقل هوايي، ريلي و زميني اين کشور زده است.
يک سوم از ارتباطات ريلي اسپانيا يعني چهل وهشت ارتباط تا پايان سال حذف خواهد شد. يک و نيم ميليون مسافر که شاهد حذف ارتباطهايشان هستند، به خشم آمده اند. يکي از مسافران گفت ديگر نمي دانيم چه بايد بکنيم. من بيکارم و حقوق بيکاري ام در شرف قطع شدن است. از نظر من هزينه کردن دوازده يورو براي خريد بليت اين قطار بسيار زياد است اما طي همين مسير با خودرو بيش از پنجاه يورو برايم هزينه خواهد برد.
يکي ديگر از مسافران گفت ما بهاي سوءمديريت گذشته را مي پردازيم.مسافري ديگر يادآوري کرد هنگامي که مي خواستند قطارهاي سريع السير را با هزينه هاي سنگين راه اندازي کنند، پول آن را از جيب ماليات دهندگان تامين کردند اما هنگامي که قطارها ديگر برايشان سودآور نيست بازهم ما بايد بهاي آن را بپردازيم.اين گزارش مي افزايد دولت در نظر دارد با افزايش بهره وري 86 ميليون يورو صرفه جويي کند. همانند بسياري ديگر از بخشهاي اقتصادي، بخش حمل ونقل عمومي نيز از رياضت لطمات زيادي ديده است.
ثريا سائنز دسانتاماريا معاون نخست وزير اسپانيا گفت :ما مي خواهيم هرچيزي را که سالها در اسپانيا بي نتيجه مانده است براي آنکه کمتر و بهتر هزينه کنيم، تغيير دهيم. احساس بي عدالتي در بين مردم اسپانيا به علت سابقه بد دولت در اين زمينه تشديد شده است. در بخش حمل و نقل عمومي و زيرساختها طي سالهاي شکوفايي اقتصادي اين کشور افراطهاي زيادي صورت گرفته بود.
لورتو روئيز دآلدا نماينده پارلمان مادريد از حزب ترقي خواه و دموکراسي گفت مدتها برنامه ريزي هاي غلطي صورت گرفت براي مثال جاده هاي بي فايده ساخته شده است. اين نماينده پارلمان بخشي از بزرگراهي را در حومه مادريد کشف کرده است که هيچ کارآمدي ندارد. براي ساخت اين بزرگراه هشتاد ميليون يورو هزينه شده است. اين بزرگراه از سال دوهزار و هفت آماده است اما از آن استفاده اي نمي شود.
وي گفت دولت و منطقه مادريد بايکديگر اختلاف نظر دارند. اين جاده بايد به جاده اي متصل شود که دولت مرکزي کنترل آن را در دست دارد اما دو دولت قادر به توافق براي اتصال اين جاده ها به يکديگر نيستند.