با وجود فراوانی عناوین و مسائل مهم و ماجراهای پیچیده و سر و صدای یاوه گویان و فتنه ها و ترورها و بمب گذاری ها اما همه نگاه ها متوجه منطقه جنوبی بیروت شده؛ جایی که سيدحسن نصرالله زندگی می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، او مردم لبنان را دریایی می داند که در آن شنا می کند و خود را ناخدا می پندارد.

کسانی که به دیدن او رفته اند می گویند او مطمئن است تحول بزرگی در جنگ سوریه رخ خواهد داد و فرجی حاصل خواهد شد.

او با وجود همه ناآرامی هایی که کشورش را فرا گرفته اما بسیار مطمئن و آرام به نظر می رسد. او هیچ شکی ندارد که اوضاع منطقه سر چند راهی قرار دارد.  تاریخ لحظات سرنوشت ساز و حساس آن را ثبت خواهد کرد. قدر یقین اینکه نصرالله معتقد است همان کسی که اسرائیل را در 2000 و جنگ 33 روزه با کمبود امکانات شکست داد قادر است آن را در جنگی که علیه سوریه با کمک غربی ها و برخی کشورهای عربی به راه انداخته،  نیز شکست دهد.

نبرد سرنوشت ساز در " القصیر" سوریه  نقطه عطفی را تشکیل خواهد داد که از آن منحنی شمارش معکوس برای  تغییر مسائل سوریه شروع خواهد شد.

سرزمین های حامی ارسال تروریست به سوریه؛ در لبنان و اردن و ترکیه و تونس دیگر بخش های منطقه عربی شروع به خشکیدن کرده است. درست است که آمادگی هایی برای برگزاری کنفرانس هایی در رابطه با مساله سوریه وجود دارد اما صحیح تر اینکه معادله نبرد القصیر محک اول و عنوان برجسته برای هر گونه دستور کاری است که برای این کنفرانس ها آماده می شود، بعد از اینکه ماهیت همه توطئه گران مدعی  آزادی و عدالت و حقوق بشر و دموکراسی و تغییر مشخص شد.

در این حین باید تاکید کرد که ایران و حزب الله نیروهای خود را به سوریه نفرستادند .

اما روسیه که مقاومت بی سابقه ای را به دفاع از سوریه نشان داده است همه شاخص ها و اطلاعات تاکید می کنند که آنان برای نخستین بار در تاریخ روابط خود با دوستانشان در منطقه احساس می کنند کسانی که از آنها دفاع می کنند همان افرادی هستند که تا آخرین لحظه ایستاده اند و حیله و نیرنگی در کار خود ندارند و در نتیجه نبردهای مشترکشان نبرهادی تحکیم سرنوشت است و نه تحریک برای سازش.

سپس اینکه دفاع روسیه از مرزهای بیروت یا دمشق به منزله دفاع از مرزهای خود است زیرا سقوط هر یک از این کشورها برای روسیه به این معناست که ناتو چشم به مسکو خواهد دوخت.



برچسب ها: لبنان ، سوریه ، آمریکا ، بازنده ، فتنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار