کارشناس امور راهبردی فلسطینی گفت: ارتش اسرائیل آماده مداخله نظامی سوریه در نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  واصف عریقات در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین درباره اقدام ارتش سوریه در منهدم کردن یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در سوریه گفت: در حال حاضر اسرائیلی ها ارزیابی های متفاوتی درباره این اقدام ارتش سوریه دارند.

امروز شاهد آن هستیم که سیاست های اسرائیل تغییر کرده است. این حادثه به معنای اقدام اسرائیل در تجاوز به اراضی سوریه نبوده بلکه این خودرو از خط مرزی عبور کرده است.

این مسئله برای اسرائیل تحول بزرگی شمرده می شود. زمانی که ارتش سوریه به یک اقدام غیر تجاوزی اسرائیل چنین واکنش نشان می دهد، واکنش ارتش سوریه به تجاوز اسرائیل مشخص خواهد بود.

این واکنش در زمان و مکانی است که مقامات اسرائیلی اطلاعی از آن ندارند و چنین وضعی باعث نگرانی صهیونیست ها شده است و به این دلیل بنی گانتس رئیس ستاد ارتش اسرائیل شتابزده به منطقه اشغالی جولان رفت. مقامات اسرائیلی پیش از این گفته بودند که در منطقه جولان یک کمربند امنیتی ایجاد کرده اند ولی این ادعا رنگ باخته است.

مقامات اسرائیلی در معادلات سیاسی و نظامی خود بازنگری کردند به ویژه آنکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سفر به روسیه نتوانست رضایت مقامات روس را به دست آورد.

این بازنگری به اوضاع داخلی اسرائیل نیز باز می گردد. ژنرال های ارتش این رژیم می گویند که اسرائیل قادر به مداخله خارجی نیست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار