مایکروسافت از جدیدترین کنسول خود به نام "ایکس باکس وان" رونمايي کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پلی استیشن سونی و ایکس باکس مایکروسافت، 2 کنسول بازی مشهور می باشند، که هر دو در میان کاربران بسیار پر طرفدارند، به طوری که کمپانی های معروف ساخت بازی های کامپیوتری، محصولات خود را بر اساس این 2 پلتفورم ارائه می دهند.




سرانجام مایکروسافت در یک کنفرانس اختصاصی، نسل بعدی Xbox، کنسول بازی محبوب خود را معرفی کرد، محصولی که شاید دیگر زیاد شبیه به یک کنسول بازی نباشد و یک سیستم All-In-One به حساب می آید، که در واقع به همراه بازی ها، سرگرمی و تلویزیون کار می کند و مایکروسافت آن را "ساده، سریع و کامل" نامیده است.




 
Xbox One به یک درایو نوری از نوع بلو ری مجهز شده است، که به همراه یک کنترلر ارائه می شود. که شبیه کنترلر Xbox 360 می باشد، همچنین ماکروسافت قول ارائه ی یک کینکت جدید را که مجهز به سنسور دوربین فول HD می باشد در کنار One داده است. Xbox One از یک پردازنده ی 8 هسته ای با معماری 40 نانومتری که احتمالا ساخته ی AMD می باشد وبه همراه هارددیسک 500GB و 8 گیگابایت رم  بهره مند خواهد شد، از طرفی در بخش امکانات ارتباطی این محصول مجهز به Wifi، USB3 و HDMI شده است. در بخش نرم افزاری ماکروسافت سه سیستم عامل را در قالب یک سیستم عامل بر روی One ارائه شده است، به طوری که علاوه بر ویندوز (کرنل)، از سیستم عامل ایکس باکس و رابط بین آنها استفاده شده است.




همانطور که اعلام شد این دستگاه چیزی بیش از یک کنسول بازی می باشد و قرار است کاملا با تلویزیون و سیستم سرگرمی خانگی هماهنگ باشد. طبق اعلام مایکروسافت این کنسول امسال روانه بازار می شود.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار