در آستانه سالروز آزادسازي خرمشهر، از شهرك نمايشگاهي مبلمان و خودرو شهر در شهرك صنفي صنعتي مايان تبريز بهره‌برداري شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی شهرداري تبريز، فاز نخست اين شهرك نمايشگاهي در فضايي به وسعت 43 هكتار با مشاركت بخش خصوصي و شهرداري تبريز اجرا شده است.


شهردار منطقه شش تبريز در آیين افتتاح اين شهرك نمايشگاهي از اين مجموعه به عنوان يكي از بزرگ‌ترين و مهم‌ترين طرح‌ها و پروژه‌هاي مشاركتي و سرمايه‌گذاري شهرداري طي سال‌هاي اخير ياد و خاطرنشان كرد: در حال حاضر برنامه‌ريزي‌هاي كلاني براي ايجاد و توسعه زيرساخت‌هاي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در شهرك صنفي صنعتي مايان از سوي شهرداري تبريز انجام گرفته كه نمونه بارز آن ايجاد شهرك نمايشگاهي بزرگ و مدرن مبلمان و خودرو در اين شهرك مي‌باشد.

عادلي با اشاره به ويژگي‌هاي اين شهرك نمايشگاهي و نيز روند اجرايي آن افزود: تاكنون بالغ بر 60 درصد عمليات آماده‌سازي اين شهرك انجام گرفته و علاوه بر آن بسياري از امكانات و الزامات مربوط به تأسيسات شهرك تأمين گرديده است كه اميدواريم با نهايي شدن پي‌گيري‌هاي مربوط به مشكل برق ، اين شهرك روند توسعه را ادامه دهد.

شهردار منطقه شش تبريز ابراز اميدواري كرد با مشاركت حداكثري بخش خصوصي و سرمايه‌گذار اين طرح ، روند آماده‌سازي و نيز تجهيز شهرك نمايشگاهي مبلمان و خودرو تبريز به عنوان نخستين و مجهزترين مجموعه تجاري ، توليدي و صنعتي اين صنوف در منطقه شمالغرب كشور تسريع شود.

به گفته وي تاكنون براي احداث و آماده‌سازي اين شهرك بالغ بر 350 ميليارد ريال از سوي سرمايه‌گذاران و 45 ميليارد ريال نيز از سوي شهرداري هزينه شده است.

عادلي از ديگر سرمايه‌گذاران بخش خصوصي نيز خواست با سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي ديگر شهرك صنفي صنعتي مايان، در تبديل شدن منطقه غرب تبريز به يكي از قطب‌ها و ظرفيت‌هاي توليدي و صنعتي شهر مشاركت كنند.

در اين مراسم ، باقري،  سرمايه‌گذار پروژه شهرك نمايشگاهي مبلمان و خودرو نيز گزارشي از روند و مراحل آماده‌سازي اين مجموعه ارايه كرد.

 وي با اشاره به ويژگي‌هاي اين شهرك گفت: در حال حاضر 200 واحد نمايشگاهي و فروشگاهي مبلمان و خودرو در فاز نخست اين شهرك آماده بهره‌برداري است و علاوه بر آن نيز مجموعه بزرگ بازار مبل مرواريد به وسعت 80 هكتار و پيش‌بيني 400 واحد نمايشگاهي ديگر در حال احداث است كه با احتساب احداث بازار سنتي در حال احداث كه مكمل اين دو مجموعه مي‌باشد ، شهرك مبلمان و خودرو به يكي از مدرن‌ترين و تخصصي‌ترين شهرك‌هاي صنفي ، تجاري كشور تبديل خواهد شد.

باقری افزود: علاوه بر اين بخش‌هاي نمازخانه ، رستوران ، شعبات بانكي متعدد و ديگر امكانات و واحدهاي رفاهي و خدماتي در اين شهرك احداث گرديده است كه تمامي اين واحدها به ويژه واحدهاي صنفي و تجاري تا پايان سال به اتمام خواهند رسيد./ج1

برچسب ها: خرمشهر ، تجاری ، احداث ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.