یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: اگر کسی که به عنوان رئيس‌جمهور آينده بر روی کار می‌آید، خط سازش در برابر غرب را پیش گیرد، قطعا مذاکرات کشورمان با آژانس دچار چالش، بی‌‌معنا و آسیب‌پذیر خواهد شد و طرف غربی امتیازات خود را از روی میز مذاکرات بر می‌دارد.

" مهدی محمدی " در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در خصوص تاثیر انتخابات بر روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: دو عامل در مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 قابل توجه بوده که اولین عامل میزان مشارکت مردمی در انتخابات آتی است.
 
وی ادامه داد: هر چقدر میزان رضایت مردم بالا باشد، ایران موضع قدرتمندانه‌تری در مقابل گروه‌های غربی خواهد داشت و بر این مبنا طرف‌های غربی به دنبال این هستند که ایران با پشتوانه ضعیف مردم و فشارهای تحریم تصمیمات خود را اجرایی کنند.
 
محمدی افزود: تصور من بر این است که غربی‌ها این بار نیز قصد دارند با اعمال فشار خارجی باعث تحریک‌ هرچه بیشتر مردم ایران شوند که این هدف شوم عملی نخواهد شد.  
 
وی به دومین عامل اشاره کرد و گفت:‌ اگر کسی که بر روی کار می‌آید در راستای عقیده عده‌ای که اظهار می‌کنند اگر ایران در برابر خواسته‌های غرب تسلیم شود اهداف محقق خواهد شد، خط سازش در برابر غرب را پیش گیرد، قطعا مذاکرات کشورمان با آژانس دچار چالش، بی‌‌معنا و  آسیب‌پذیر خواهد شد و طرف غربی امتیازات خود را از روی میز مذاکرات بر می‌دارد.  
 
این کارشناس مسائل هسته‌ای در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی بر سر کار بیاید که در برابر خواسته‌های غربی‌ها تسلیم نشود، برنامه هسته‌ای ایران، مذاکرات قدرتمندانه‌تر و اصولی‌تر را در پیش خواهد گرفت و منجر به پیشرفت در روند گفتگوها خواهد شد.
انتهای پیام/  

برچسب ها: محمدی ، میزان ، رضایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار