مسئول ستاد برگزاری انتخابات جزیره خارگ: 30 نفر برای حضور در انتخابات شورای شهر جزیره خارگ تایید صلاحیت شدند. صلاحیت یک نفر احراز نشده است.


نگهدار حسین پور گفت: وضعیت تایید صلاحیت شدن یا نشدن نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستا از سوی فرمانداری بوشهر به خود کاندیدها اعلام شده است و اشخاصی که در خصوص عدم احراز صلاحیتشان اعتراضی دارند می توانند با مراجعه به فرمانداری بوشهر مراتب خود را اعلام دارند.
مسئول ستاد برگزاری انتخابات جزیره خارگ با اشاره به عدم تایید یکی از نامزدهای شورای اسلامی جزیره خارگ اظهار داشت: از میان 31 نامزد ثبت نام شده در جزیره خارگ، 30 نفر احراز صلاحیت شدند که در روزهای آتی و پس از رسیدگی به شکایات نامزدهای تایید نشده اسامی آنها از سوی فرمانداری بوشهر اعلام می شود.
وی گفت: مردم جزیره باید بین این نامزدها 5 نفر را به عنوان نماینده خود در شورای اسلامی انتخاب کنند.
حسین پور ضمن بیان زمان شروع تبلیغات نامزدهای شورای اسلامی در تاریخ 16 خرداد ماه گفت: شرایط تبلیغات کاندیدای شورای شهر (موارد مجاز و غیر مجاز) که از سوی وزارت کشور ابلاغ شده به همه ی کاندیدها اعلام شده است و نامزدهای تایید صلاحیت شده می توانند از تاریخ 16 خرداد به مدت یک هفته برای کسب آرا مردم تبلغ کنند.
جانشین بخشدار خارگ گفت: در ادامه برنامه زمان بندی شده امورات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی، بعد از تشکیل هیات اجرایی و تعیین شعب ثبت نام و اخذ رای در جزیره، اعضای شعب مشخص و احکام آنها صادر شده است که بر این اساس در مجموع هیات اجرایی و نظارت بر 11 شعبه اخذ رای جزیره را 270 نفر از معتمدین و نمایندگان بخشداری و فرمانداری تشکیل میدهند.
وی تشریح کرد: جزیره خارگ دارای 11 شعبه اخذ رای است که 7 شعبه آن ثابت و 4 شعبه بصورت سیار در سطح جزیره و آب های پیرامون آن اقدام به اخذ رای می کنند. یکی از شعب اخذ رای جزیره خارگ بصورت سیار با حضور در سکوهای نفتی، لنگرگاه ها، اسکله های نفتی و شناورهای صیادی و غیر صیادی مبادرت به اخذ رای می کند.
مسئول ستاد برگزاری انتخابات جزیره خارگ تاکید کرد: در بحث کیفیت انتخابات در بخش خارگ از تمامی امکانات و وسایل هوایی و دریایی و خشکی جهت برگزاری انتخاباتی سالم و به موقع استفاده می شود که جای هیچ گونه نگرانی برای جابجایی آرا به مرکز نیست.
وی در پایان از تمامی شرکت های نفتی مستقر در جزیره در جهت همکاری های لازم با ستاد تشکر و قدردانی کرد و از همه ی نامزدهای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا خواست تا با رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی حقوق دیگر رقبا و شهروندان را رعایت کنند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.