اولین حضور شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در بیستمین کنفرانس ملی ژئوماتیک کشور

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، مدير دفتر مهندسي و نظارت شرکت توزيع نيروي برق خراسان شمالي ضمن بيان اين خبر گفت: بيستمين کنفرانس ژئوماتيک کشور با اختصاص پنل ويژه اي براي توانير موجب شد تا شرکت هاي توزيع برق سراسر کشور امکان حضور در اين کنفرانس بزرگ نقشه و اطلاعات مکاني را پيدا کنند.
مهندس محمود نيائي منش با اشاره به اين که طرح تحليل اتوماسيون و مانور شبکه با استفاده از سامانه
GIS در قالب پوستر در اين همايش ارائه شد افزود: اين طرح اجراي سيستم اتوماسيون فيدر VIT در خراسان شمالي و لزوم استفاده از اين سيستم در بسياري از مناطق کشور را مورد بررسي قرار داده بود.
وي ضمن بيان اين نکته که خراسان شمالي به دليل موقعيت جغرافيايي کوهستاني و دارا بودن مناطق صعب العبور ، به پياده سازي چنين سيستم هاي اتومات و نيمه اتوماتي نيازمند است اظهار داشت: در عرصه برق رساني به مناطق مذکور ، پياده سازي سيستم
VIT زمان پيدا کردن عيوب و به تبع زمان خاموشي را به حداقل ميزان ممکن مي رساند.
اين مسئول با تاکيد بر اين نکته که لازم است تا از کنترل و نظارت انساني به سمت مکانيزه و هوشمند شدن حرکت کنيم خاطرنشان کرد: سيستم
VIT بدون نيازبهبسترمخابراتیوروشپيادهسازي آسان ، بهترين شيوه در اين راستا محسوب مي شود.
مهندس "نيائي منش" در ادامه، اين شيوه مانور شبکه به منظور جداسازي تکه اتصالي و برق دار کردن اتومات قسمت هاي سالم شبکه با حداکثر دقت و سرعت را موردي خواند که در طرح ارائه شده به کنفرانس ژئوماتيک مورد بررسي قرار گرفته است.
دبير کميته راهبردي
GISشرکت توزيع برق خزاسان شمالی نيز به عنوان نماينده حاضر در کنفرانس ياد شده گفت: در اين همايش معاون وزير نيرو ، مديرعامل شرکت فرودگاه هاي کشور، مديرعامل سازمان هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران و رئيس و معاونان سازمان نقشه برداري کشور حضور داشتند.
مهندس امير احسان فاضلي برگزاري اين کنفرانس با حضور شرکت توانير را فرصتي براي به اشتراک گذاري داده هاي مکاني مجموعه وزارت نيرو و ساير سازمان ها در سطح درون و برون سازماني دانست.
وی افزود:دراين کنفرانس 90 مقاله به شکل شفاهي و 154 عنوان مقاله به صورت پوستري ارائه شد که طرح پوستر ارائه شده شرکت توزيع برق استان در گروه پوسترهاي کاربردي و گزارش فني دستگاه هاي اجرايي جاي گرفته بود.

فاضلی تسزیح کرد: همايش ژئوماتيک بزرگترين گردهمايي سالانه نقشه برداران کشور به منظور ارائه دستاوردهاي نوين اين حوزه است که همه ساله ارديبهشت ماه برگزار مي شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.