دنیای برندها همیشه جذاب و پرسر وصدا بوده است، کمپانی های از خودروسازی، کالاهای دیجیتال و پوشاک علاوه بر فروش محصولات خود در میان رقبا، به دنبال رقابت بر سر ارزش برند خود در دنیای برندیگ بوده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، بر اساس گزارش میل وارد، لیست زیر، 100 برند برتر دنیا را نشان می دهد. که جدیدا منتشر شده است و مانند ادوار گذشته اپل همچنان در صدر آن قرار دارد و به عنوان با ارزشمندترین برند دنیا شناخته می شود، ارزش اپل نسبت به سال گذشته  تنها 1 درصد افزایش داشته است و به فراتر از 180 میلیارد دلار رسیده است.


در این بین یاهو با تکیه بر "مریسا میر" مدیر خود توانست، دوباره به این لیست بازگردد و امسال در رتبه ی 92 قرار گرفته است. علاوه بر اپل برندهای دوم و سوم این لیست نیز جز شرکت های کامپیوتری به حساب می آیند، به طوری که گوگل، غول نرم افزاری دنیا با 113 میلیارد دلار در مکان دوم و IBM با 112 میلیارد در رتبه ی سوم این جدول جای گرفته است. علاوه بر این ها کمپانی های مک دونالد و کوکا به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.



اما دیگر برند های مطرح در فناوری نیزدر این لیست ازنظر رتبه بندی زیر 50 می باشند، به طوری که ماکروسافت با ارزش 69 میایارد دلار در رتبه ی 7 قرار دارد، کمپانی Sap با ارزش 34 میلیارد دلار در رتبه ی 19، سامسونگ در رتبه ی 30 و اوراکل با ارزش 21 میلیارد دلار در رتبه ی 36 این جدول قرار گرفته است.


در هر حال در رتبه بندی امسال، برندهای فناوری برتر بوده اند و اپل با اینکه در جایگاه اول قرار گرفته است، اما نسبت به سال گذشته تنها 1 درصد رشد داشته و این در حالی است که شرکت رقیب، یعنی سامسونگ توانسته با 51 درصد رشد به 21 میلیارد دلار ارزش برسد، همچنین قابل ذکر است که آمازون، از دیگر کمپانی های برجسته در این زمینه تواسنته با 45،7 میلیارد دلار در رتبه ی 14 جدول قرارا بگیرد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار