ارتش سوریه ضمن برقراری امنیت و آرامش در برخی مناطق حمص، تروریست ها و مواضع آنها را در دیگر مناطق از جمله حلب و حماه و ریف دمشق هدف حمله قرار دادند و خسارات سنگینی به آنها وارد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ؛ نیروهای ارتش سوریه با انهدام آخرین مواضع تروریست ها در مزارع الوعر در حمص امنیت و آرامش را در این مناطق برقرار کردند. نیروهای ارتش سوریه همچنین در جریان تعقیب تروریست ها و به هلاکت رساندن آنها یک کارگاه تولید بمب و مواد منفجره کشف کردند و از داخل آن برخی انواع سلاح به دست آوردند. از داخل این کارگاه همچنین یک سکوی پرتاب موشک و مقادیری دارو و تجهیزات پزشکی مسروقه کشف و ضبط کردند. نیروهای ارتش سوریه همچنین مقر تروریست ها را در عقرب هدف حمله قرار دادند که بر اثر آن یک خودروی مجهز به خمپاره انداز و تعدادی موشک منهدم شد و تعدادی از تروریست ها نیز به هلاکت رسیدند. 

عارف الاشرم، عبدالمالک هاشم فرمانده جبهه النصره در عقرب، ابراهیم راشد الشمری از جمله قضات جبهه تروریستی النصره و عزیز خالد محمد کارشناس موشک که همه آنها از اتباع غیرسوری هستند از جمله تروریست هایی هستند که به هلاکت رسیده و شناسایی شده اند.مواضع تروریست ها در منطقه کیسین و الغجر در ریف الرستن و نیز مواضع آنها در منطقه حسیاء در نزدیک مناطق مرزی هدف حمله نیروهای ارتش سوریه قرار گرفت که بر اثر آن تعدادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند و تجهیزات آنها نیز منهدم شد. 

نیروهای ارتش سوریه همچنین امنیت را در روستاهای الزمانیه و القاسمیه در الغوطه شرقی در ریف دمشق برقرار کردند و با پیشروی تا خط آهن این منطقه به تعقیب تروریست ها و محاصره آنها در مناطق شبعا و دیر سلمان در همان منطقه ادامه می دهند. نیروهای ارتش همچنین تعداد دوربین را که تروریست ها در برخی منازل در داریا در ریف دمشق نصب کرده بودند تا تحرکات نیروهای ارتش سوریه را زیر نظر بگیرند به همراه تعدادی کانال جدید در اطراف خط آهن کشف و منهدم کردند.

نیروهای ارتش همچنین در ریف دمشق تعدادی خاکریز را که تروریست ها در برخی خیابان ها ایجاد کرده بودند برچیدند و تلاش های آنها را برای انفجار دو بمب سی کیلوگرمی در جنوب شرق حرم حضرت سکینه (س) ناکام گذاشتند. خان دنون و مزارع دروشا و وادی بیت دیما از دیگر مناطق ریف دمشق بود که نیروهای ارتش سوریه مواضع تروریست ها را در آنجا هدف قرار دادند و خسارات سنگینی به آنها وارد کردند. از سوی دیگر مواضع تروریست ها در مزارع شرقی منطقه مورک در حماه نیز هدف حمله نیروهای ارتش قرار گرفت و طی آن هفده تروریست به هلاکت رسیدند و دهها نفر نیز زخمی شدند و پنج خودرو نیز که سه دستگاه از آنها مجهز به تیربار بود منهدم شد. 

در همین حال منابع مسئول در حلب صحت اخبار منتشر شده درباره ورود برخی افراد مسلح به زندان مرکزی این شهر را تکذیب کردند و افزودند چند گلوله به این زندان شلیک شد که بر اثر آن تعدادی از زندانیان کشته یا زخمی شدند. محافظان زندان نیز با گروهی از تروریست ها درگیر شدند و ضمن به هلاکت رساندن شماری از آنها تجهیزات آنها را نیز منهدم کردند. یک کاروان از خودروهای تروریست ها نیز به همراه سرنشینان آنها منهدم شد. این خودروها از منطقه منبج عازم باب در ریف حلب بودند. 

برچسب ها: سوریه ، حمص ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار