نمایندگان مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی، با صدور بیانیه ای، حماسه سوم خرداد و سالروز آزادی خرمشهر را نمادی زیبا، غرورانگیز و به یادماندنی از مقاومت، ایثار و پیروزی ملت ایران در دفاع از مرز و بوم و کیان ایران اسلامی عنوان کردند.

در این بیانیه آمده است: حماسه سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر، تجلی گر الطاف خداوندی بر ایرانیان بود و به بیان امام راحل عظیم الشان، خرمشهر را خدا آزاد کرد.
این پیام می افزاید: آزادی خرمشهر نتیجه وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح کشور، ارتش، سپاه و بهره گیری از ظرفیت های عظیم نیروهای بسیج بود که باعث شد معادلات، باورها و ذهنیت هائی که در مورد توانایی و قابلیت های نظام جمهوری اسلامی وجود داشت تغییرکرده و نصرت الهی نصیب ملت ایران شود.
در ادامه این پیام آمده است: رزمندگان اسلام با حماسه آفرینی خود به جهانیان ثابت کردند که فتح خرمشهر فتح خاک نبود، بلکه فتح ارزش های ناب اسلامی و اعتقادی بود.
این بیانیه می افزاید: اینجانبان نمایندگان مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی با تبریک و تهنیت میلاد امام علی (علیه السلام)، سالروز آزاد سازی خرمشهر را به فاتحان خرمشهر، به ویژه خانواده معظم شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس استان تبریک و تهنیت عرض کرده و توفیق همگان را در معرفی و پاسداشت این نقطه عطف تاریخ جمهوری اسلامی ایران از درگاه ایزد منان خواستاریم.
در سوم خرداد 1361، خرمشهر پس از 575 روز استقامت و پایداری، بار دیگر به آغوش ایران اسلامی بازگشت./ب
برچسب ها: حماسه ، خرداد ، ملت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.