آلودگی محیط زیست و تولید زباله انسان ها به اندازه اي زیاد شده است که تنها زمین بلکه جو اطراف زمین نیز دارای زباله هایی با نام زباله های فضایی است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ زباله های فضایی اشیاء مختلفی هستند که در مدار زمین در حال چرخش می باشند و توسط انسان ها به فضا ارسال شده است که دیگر فاقد هر گونه بهره مندی می باشند.

 طبق تحقیقات انجام شده برآورد می شود که تعداد آن ها حدود ده ها میلیون عدد مي باشد که بیش از پانصد هزار تای آن ها در هنگام چرخش در مدار زمین رهگیری می شوند.

زباله های فضایی شامل قطعات از کار افتاده ماهواره ها، وسایلی که از دست فضانوردان به فضا می افتد و حتی لایه رنگی که ممکن است از بدنه فضاپیماها کنده شده باشد است که با سرعتی حدود 17 هزار و 500 مایل بر ساعت در حال چرخش به دور مدار زمین می باشند که زباله ها حتی اگر به کوچکی و سبکی لایه رنگ کنده شده از بدنه فضاپیماها باشد هم به دلیل سرعت بالای چرخش خود می تواند با یکی از ماهواره هاي در حال ماموریت برخورد و به آن آسیب برسانند به طوریکه گاهی اوقات در برخی از سایت ها خبر عبور یک زباله فضایی از کنار ماهواره ها را می بینیم./ح
برچسب ها: فضا ، زباله ، ماهواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار