استان سرسبز مازندران یکی از قطبهای بزرگ در عرصه ورزش کشورمان به شمار می رود که به سبب جاذبه های فراوان پتانسیل آن را دارد تا در رشته هایی چون جت اسکی و جهت یابی حرکت روبه جلو داشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در این راستا، "عادل زاهدی فر" رییس کمیته جهت یابی استان مازندران و عضو هیات رییسه جت اسکی کشور و یکی از مسئولان فعال در استان مذکور در گفت و گو با سایت خبری فدراسیون انجمنهای ورزشی اظهار داشت: سرزمین بکر و خطه سرسبز گیلان به سبب نعمتهای فراوان و دارا بودن فضاهای مطلوب ورزشی مثل دریا و جنگل، توانایی انکار ناپذیری دارد تا در رشته هایی نظیر جت اسکی و جهت یابی حرفهای جدی برای گفتن داشته باشد.

وی در خصوص برنامه های جت اسکی در استان مازندران و ساماندهی باشگاهها گفت: پیشتر به سبب عدم آشنایی با قوانین، شاهد صدمات زیادی بودیم و علاوه برآن در خصوص مسائلی همچون "بیمه" و "بازرسی" فعالیتها در حد و اندازه استاندارد نبود.

اما خوشبختانه با پیگیری جدی انجمن جت اسکی و حمایت وزارت ورزش و جوانان، مقرر شد تا این ورزش مهیج و پرطرفدار براساس "قانونمندی" به پیش برود تا جت اسکی در این منطقه، با شرایطی مناسب و استاندارد به پیش برود.

زاهدی فر ادامه داد: با جدیتی که کمیسیون ماده پنج وزارت ورزش انجام داد، باشگاهها موظف شده اند خود را به این مقررات مسلح نمایند.

عنایت به این حرکت موجب خواهد شد تا ضریب صدمات به حداقل برسد و بحث بیمه ورزشکاران و همچنین محیط زیست نیز مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: به عنوان مثال از اوایل سالجاری مقرر شده تا از فعالیت موتورهای دو زمانه که غیر استاندارد است و به سلامتی محیط خدشه وارد می کند، جلوگیری بعمل آید. البته این تصمیم نوپایی است ولی ما با نظارت و جدیت در تلاش هستیم تا ورزش جت اسکی طبق استاندارد به پیش برود.

عضو هیات رییسه جت اسکی کشور در ادامه گفت: در این خصوص جلساتی برگزار شده و امید است با همکاری خوب دریابانی، باشگاهها و اداره کل ورزش و جوانان بتوانیم در راه پیشرفت روز افزون این ورزش پرطرفدار اهتمام کنیم.

رییس کمیته جهت یابی استان مازندران در خصوص فعالیتهای این رشته گفت: پیشتر جهت یابی در نیروهای مسلح فعال بود و دیگر اقشار با این رشته ناآشنا بودند. ولی ما در تلاش هستیم جهت یابی را در بین خانواده ها بویژه نسل برومند و مستعد جوان نیز فعال کنیم و آنان را برای روی آوردن به این ورزش جالب، ترغیب کنیم.

زاهدی فر اضافه کرد: با وجود آنکه جهت یابی در استان مازندران، نوپا است ولی در این مدت کوتاه توانسته ایم با ایجاد چارت اداری و برگزاری مسابقات در نور، رویان و کلارآباد، این ورزش را در سطح استان فعال کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات در 25 تیرماه در جنگلهای "تیله کنار" در منطقه سلمان شهر با حمایت انجمن جهت یابی، اداره کل استان و بانک قوامین، گفت: تنها مشکل ما کمبود وسایل جهت یابی است که امید می رود با در اختیار قرار دادن این امکانات، بتوانیم در ابعاد قهرمانی و همگانی به هدف برسیم./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار