ششمين نشست تخصصي هم انديشي توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني و سومين نشست ارائه مقالات اقتصادي، در مركز تحقيقات اسلامي مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، استاد اقتصاد دانشگاه هاي قم در اين نشست گفت: بررسی برنامه‌های توسعه بعد از انقلاب روشن می‌‌نماید که تئوری سرمایه اجتماعی در اندیشه دینی علیرغم  نقش کلیدی آن در توسعه اقتصادی، در برنامه‌های توسعه مورد توجه واقع نشده و در این خصوص دستاورد روشنی را به همراه ندارد.
حجت الاسلام والمسلمين نظرپور در سومين نشست تخصصي هم انديشي توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني در مركز تحقيقات اسلامي مجلس خاطرنشان كرد: این در حالی است که سند چشم‌انداز بیست‌ساله کشور،  یکی از ویژگی‌های توسعه ایران به لحاظ اجتماعی را دستیابی به سرمایه اجتماعی بالا عنوان می‌کند.
وي ادامه داد:  مفهوم سرمایه یکی از غنی‌ترین چارچوب‌های تبیینی در ملاحظات جامعه‌شناختی و اقتصادی معاصر است. به طوری که دستیابی به رشد و توسعه مستلزم به کارگیری و بهره‌برداری بهینه از انواع سرمایه است.
حجت الاسلام نظرپور گفت: پیام سالانه رهبر معظم انقلاب اسلامی آنجا که بر حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید می‌کند، بر  نقش کلیدی سرمایه، در فرآیند پیشرفت اجتماعی- اقتصادی نظر دارد./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.