رئیس مرکز پژوهش‌های دکترینال جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از مشکلاتی که ایران اسلامی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، نبود " فن‌سالاری"، در بین برخی از مدیران کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، حسن عباسی، در سلسله نشست‌های فتا (فرصت‌های تاریخی انقلاب اسلامی) که در مسجدالنبی و در ارتباط با "تحول مدیریت انقلاب اسلامی" برگزار شد، تاکید کرد: برخی از مدیران کشور در سبک زندگی شخصی و خانوادگی خود دین‌مدار اما در مسئولیت‌‌های اجرایی، با معیارهای اسلامی، غریبه هستند.

وی با اشاره به ولادت امام اول شیعیان جهان و گرامیداشت این روز، تصریح کرد: مولای متقیان، در تمام بخش‌های زندگی فردی و اجتماعی خود جانب "طراز و تعادل" را رعایت کردند که این امر بهترین الگو برای مدیران اجرایی کشور است.

رئیس مرکز پژوهش‌های دکترینال جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تفاوت زیادی بین "اسطوره‌" و "انسان کامل" وجود دارد، اظهار داشت: در اسطوره‌سازی، یک فرد به دلیل سرآمد نبودن در تمام حوزه‌ها از قوه تخیل خود استفاده کرده و توانایی‌های نداشته‌ خود را در اشخاصی مانند "آشیل" یا " هکتور" مجسم می‌کند اما وجود انسان کامل یک "حقیقت" است.

عباسی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران، آرزوی دیرین انبیاء الهی بوده است، افزود: "قوم ایرانی" و به ویژه مدیران اجرایی، باید قدر این فرصت بزرگ تاریخی را بدانند.

وی با اشاره به پیام تاریخی شهید مدرس مبنی بر اینکه "سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست ما است" تصریح کرد: در گروهی از مدیران کنونی، تاکنون "دیانت عملی" و "اجرای فقه اسلامی"، امکان شکوفایی نیافته است که امیدواریم به راه درست هدایت شوند.

رئیس مرکز پژوهش‌های دکترینال جمهوری اسلامی ایران یکی از مشکلات جدی جامعه را "ربا" عنوان کرد و گفت: به قول آیت‌الله جوادی آملی، 80 درصد از اقتصاد کشور، "ربوی" است که برخی از مدیران متوجه این خطر بزرگ نیستند و البته، سایر مسئولان نیز تردید دارند.

عباسی تصریح کرد: با اینکه ناامنی‌های زیادی درون کشور وجود دارد، اما ایران، هنوز جزو پنج کشور امن دنیا است و مدیران باید، با توجه کامل به اصول دینی، و رعایت آن در تمام بخش‌های زندگی خود، قدر این حکومت را که ثمره حکومت صالحان با نشانه نماز و عبودیت است، بدانند.

وی اضافه کرد: تا زمانی که مشاوران اقتصادی دولت را افراد "تکنو کرات" تشکیل داده‌اند، تا روز قیامت به هیچ کجا نمی‌رسیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های دکترینال جمهوری اسلامی ایران در ادامه و با اشاره به جریانات انحرافی کشور گفت: : گفتمان اسلامی جدای از "ولایت" نیست و "اسلام بدون روحانیت" و "روحانیت بدون اسلام" بهترین تعریف برای این جریان است.

عباسی تاکید کرد: نظریه‌پردازی‌های ما باید بر مبنای بیانات رهبر معظم انقلاب صورت گیرد و هیچ‌گاه نباید سجاده خود را، جلوتر از سجاده ایشان قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی، جمهوری اسلامی تمام جوانب را می‌سنجد و به مانند گذشته، غافل‌گیر نمی‌شود.

گفتنی است در این جلسه که دکتر امیر حسین بانکی پور، اجرای آن را بر عهده داشت، حاضران با دکتر حسن عباسی به تبادل نظر پرداختند. /س

برچسب ها: اصفهان ، نشستهای ، فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.