امام جمعه اردبیل گفت: بزرگترین فخر و شرف یک ملت مجهز شدن به علم آراسته به ایمان، تدین و عمل است که می‌تواند نجات‌بخش و سعادت‌آفرین باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن عاملیدر مراسم نکوداشت ادیب فرهیخته مرحوم حسن احمدی گیوی در شهر گیوی اظهار داشت: یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی که در دنیا بی‌نظیر است و هیچ تفوقی بر آن نیست مسئله علم و مجهز شدن کشورمان به این قدرت عظیم است که قطعاً در ناکامی و از بین رفتن اهداف دشمن جایگاه والا و برتری دارد.

وی ماهیت علم در اسلام را ماهیت دینداری،‌ تدین و آراسته شدن به زینت عمل همراه با تقوا توصیف کرد و افزود: علمی که در مسیر خدمت به مردم و بروز و ظهور ارزش‌های والای انسانی نباشد علم خطرناکی است که نتیجه آن تولید بمب‌های هسته‌ای، سلاح‌های کشتار جمعی و بسیاری از آثار مخرب است.

عاملی با بیان اینکه در مکتب اسلام به علما توجه ویژه‌ای شده و از عالمان به عنوان ارکان هویت و اصالت یاد شده است، تصریح کرد:‌ همه وظیفه داریم در ساحت علم، ‌تدین و دینداری فضای سالم تربیتی را تدارک ببینیم تا استعدادها شکوفا شده و به مرز بالندگی برسد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان به قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران در دهه‌های اخیر در حوزه تکنولوژی و فناوری‌های جدید اشاره کرد و ادامه داد:‌ اقتدار علمی ایران اقتدار متکی به علوم و فنون جدید و قطع وابستگی از غرب است که چنین علمی دشمنان را به وحشت انداخته و سبب شده است تا آنها تلاش گسترده‌ای را به کار گیرند تا جلوی رشد علمی ایران را بگیرند.

ویایران را جزو کشورهای برتر در تولید علم و فناوری‌های جدید توصیف کرد و بیان داشت:‌ شاخصه این اقتدار و صلابت دستیابی ایران به علوم و فنون جدید در اوج تحریم‌ها، تهدیدها و سختگیری‌های دشمن است که جوانان نابغه ما به رغم این تحریم‌ها توانسته‌اند عظمت روحی غیر قابل توصیف خود را به نمایش گذاشته و در سنگر دستیابی به تولیدات، فناوری‌ها و همچنین بومی‌سازی علم و فن موفق و غیر قابل توصیف عمل کنند.

امام جمعه اردبیل در ادامه گفت: این اقتدار علمی نقطه کابوس‌وار برای استکبار جهانی و نقطه امیدبخش برای مردم مظلوم و آزادیخواه جهان است که چشم امیدشان به تحولات شگرف انقلاب اسلامی در برابر ستیزه‌جویان عالم است که سعی وافری را به کار گرفتند تا این اقتدار را بشکنند./س  

برچسب ها: اردبیل ، بزرگترین ، شرف ، یک ، ملت ، علم ، همراه ، با ، عمل ، است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.