امکان انتقال بیماری های مشترک انسان و دام نیز از طریق مصرف گوشت های غیر بهداشتی و آلوده افزایش می یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


جانشین سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه می گوید: اینگونه گوشت های ارزان قیمت معمولا از بخش های بی کیفیت دام تهیه می شوند خالص نیستند

دکتر علیرضا حیدری اظهار داشت: گوشتی که قبل از سفارش مشتری چرخ شود مورد تایید دامپزشکی نیست و همه عرضه کنندگان گوشت موظفند گوشت قرمز را در حضور خود مشتری چرخ کرده و تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه گوشت هرچقدر ریزتر باشد امکان آلوده شدن و فساد آن افزایش می باید، ادامه داد: یکی از شایع ترین بیماری هایی که از طریق مصرف گوشت های آلوده ایجاد می شود بیماری های گوارشی است که ممکن است تا مراحل حاد بستری شدن نیز فرد را پیش ببرد.


جانشین سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با تاکید بر اینکه دامپزشکی با تمام توان و امکانات بر مراکز عرضه محصولا دامی استان نظارت دارد، افزود: چون در کلانشهر کرمانشاه تعداد این مراکز زیاد است امکان وقوع تخلف و عرضه غیر بهداشتی گوشت هم وجود دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: نظارت بر مراکز بصورت مرتب و روزانه انجام می شود، اما همیشه افراد سودجو نسبت به عرضه محصولات غیر بهداشتی اقدام می کنند.

به گفته وی اداره دامپزشکی سه اکیپ برای شهر کرمانشاه در نظر گرفته و دو تیم مشترک با اجراییات و بهداشت نیز نظارت بر کشتارگاه های غیر مجاز و واحدهای مصرف کننده وگوشت در ناحیه تفریحی طاقبستان را بر عهده دارند.

جانشین سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با اعلام اینکه خود شهروندان باید مراقب سلامت خویش باشند و از مصرف گوشت های غیر بهداشتی خودداری کنند، یادآوری کرد: مردم بهترین پلیس پیشگیری هستند و بایدمواد غذایی مورد نیاز خود را از مراکز مورد تایید تهیه نمایند.

وی ادامه داد: گوشت چرخ شده باید در حضور خود مشتری چرخ شود و دامپزشکی در صورت مشاهده گوشت های از قبل چرخ شده، آن ها را ضبط خواهد کرد.

حیدری اظهار داشت: افرادیکه چنین محصولاتی عرضه می کنند نسبت به موازین قانونی و شرعی تعهدی ندارند و بعید نیست گوشت دام مردار نیز عرضه کنند./ب

برچسب ها: کرمانشاه ، مردم ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.