جوان معتادي که به جاي طلب خود جان صاحب مغازه جلوکبابي را گرفته بود، دستگير و در تحقيقات پليسي به جرم خود اعتراف کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار ما به تشريح جزييان اين خبر پرداخت.
 
وي گفت:ساعت 22 و 45 دقيقه 30 ديماه سال گذشته  از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 وقوع يك فقره قتل در خيابان شوش شرقي ـ خيابان رهكويي ـ مغازه چلوکبابي ، به كلانتري116 مولوي اعلام شد .
 
با حضور مأموران كلانتري و بررسيهاي اوليه مشخص شد فردي به نام "علي . س" ( 65 ساله ) در طبقه دوم مغازه اي ، در حاليكه دستانش از پشت بسته شده توسط قاتل يا قاتلين به قتل رسيده است .
 
پرونده در اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ :
 
با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "قتل عمد" و به دستور قاضي سپيدنامه ، بازپرس شعبه دهم دادسراي ناحيه 27 تهران ، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .
 
آغاز تحقيقات پليسي و شناسايي متهم سابقه دار :
 
با حضور کارآگاهان و تيم بررسي صحنه جرم اداره دهم پليس آگاهي در محل جنايت ، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که مغازه مجهز به دوربين هاي مداربسته است ؛ بلافاصله کارآگاهان به بررسي تصاوير دوربين هاي مداربسته داخل مغازه پرداخته و با صحنه جنايت روبرو شدند ؛ تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته فردي حدودا 35 ساله را در حالي نشان داد که از پشت سر اقدام به گرفتن گردن مقتول کرده و پس از جنايت اقدام به سرقت از داخل مغازه نموده و با يک ساک دستي مشکي از مغازه خارج شده است .
 
با بررسي تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مدار بسته و با توجه به وقوع سرقت از محل جنايت ، کارآگاهان به بررسي بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار پرداخته و موفق به شناسايي يکي از مجرمان سابقه دار در زمينه سرقت به نام "سعيد . ح" ( 37 ساله ) شدند که از سال 77 ، هفت بار به اتهام سرقت اماکن دستگير و روانه زندان شده ؛ بلافاصله مخفيگاه متهم در منطقه دروازه غار شناسايي شد و کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که سعيد از مخفيگاهش متواري است .
 
 دستگيري متهم در زمان سرقت:
 
تحقيقات جهت دستگيري سعيد در حالي ادامه داشت که برابر تحقيقات صورت گرفته ، متهم بلامکان بود ؛ لذا با توجه به احتمال ارتکاب جرايم مختلف بويژه سرقت ، مشخصات متهم تحت تعقيبِ اداره دهم در اختيار کليه پايگاه هاي پليس آگاهي قرار گرفت تا در صورت دستگيري متهم ، بلافاصله موضوع به اداره دهم اعلام شود .
 
در تاريخ 7 فروردين ماه سال 1392 پرونده اي با موضوع "سرقت اماکن" در خيابان سئول ، در اختيار پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت که مأموران گشت 110 موفق به دستگيري سارق در حين خارج کردن گاوصندوق از داخل مغازه ، شدند ؛ با انتقال متهم به پايگاه سوم پليس آگاهي ، بلافاصله سعيد توسط کارآگاهان مورد شناسايي قرار گرفت و در اختيار اداره دهم قرار گرفت.
 
اعتراف به جنايت:
 
با آغاز تحقيقات،سعيد در اظهارات اوليه منکر هرگونه ارتکاتب جنايت شد اما زمانيکه فيلم زمان جنايت براي وي نمايش داده شد ، به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : " در حدود سه سال پيش زمانيکه در ميدان راه آهن دست فروشي مي کردم ، با مقتول آشنا شدم ؛ مقتول در کار تهيه غذا فعاليت داشت و بعد از مدتي ، مغازه اي در منطقه دروازه غار اجاره کرد و چون من با او دوست بودم ، همچنان براي گرفتن غذا به مغازه اش مي رفتم ؛ بعد از مدتي مقتول به بهانه خريد برنج و گوشت ، مبلغ 800 هزار تومان از من قرض گرفت و قرار شد تا پول را 10 روزه بازپس دهد اما هر بار که درخواست پول را مي کردم ، او زمان ديگري را براي بازپس دادن پول تعيين مي کرد تا اينکه به علت مشکلات مالي تصميم گرفتم تا به شهرستان باز گردم".
 
متهم در خصوص روز جنايت به کارآگاهان گفت:"در حاليکه مقدار زيادي حشيش مصرف کرده بودم،براي گرفتن پول به مغازه مقتول رفتم؛ به مقتول گفتم:"علي آقا پولم آماده است ؟ دارم مي رم شهرستان" اما او خنديد و گفت "برو برايت مي فرستم" ؛ گفتم : "اذيت نکن ؛ پولم را بده تا بروم" اما او گفت : "اگر مي تواني بگير" .
 
ناگهان کنترل خود را از دست داد و ضربه اي با دست به صورتش زدم ؛ با پارچه اي که در مغازه بود ، دستانش را از پشت بسته و به قصد ترساندن ، با ساعد گردن مقتول را از پشت سر گرفتم تا فرياد نزند؛بعد از چند دقيقه متوجه شدم که [مقتول] بيهوش شده؛ ترسيدم و براي آنکه کسي جسد را در وسط مغازه پيدا نکند،جنازه را از نردبان بالا برده و در بالکن مغازه رها کردم؛سپس به دنبال پول هاي داخل مغازه گشتم اما تنها 100 هزار تومان بيشتر در داخل مغازه نبود؛بلافاصله از تهران خارج شدم و نزديک به يک ماه در شهرستان بودم اما مجددا به تهران آمده و زمانيکه قصد سرقت گاو صندوق از يک مغازه چلوکبابي را داشتم، توسط مأموران دستگير شدم".
 
سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده،معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام اين خبر گفت : " با توجه به اعترافات صريح متهم در خصوص ارتکاب جنايت با انگيزه سرقت ، دستور بازداشت موقت از سوي بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است " ./ل
برچسب ها: کشف ، جنایت ، مغازه ، شوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار