رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئیس جمهور آینده نباید با ولایت زاویه پیدا کند؛ در غیر اینصورت مشروعیت خود را از دست می‌دهد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علا‌ء‌الدین بروجردی شامگاه شنبه در جمع مردم این شهر در مسجد الغدیر حمیدیان رشت با بیان اینکه شهر رشت خاطرات جاودانه تاریخ گذشته گیلان است، اظهار کرد: رشت شهر دانشمندان و علمای بزرگ مانند آیت‌الله بهجت و پرآوازه در دفاع مقدس است.

وی، هدف از سفر خود به گیلان را معرفی چهره ولایتی کاندیدای ریاست جمهوری ایران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در دوران آزادی تبلیغات هستیم، بنده برای معرفی یکی از چهره‌های سیاسی، ‌علمی و ماندگار انقلاب اسلامی علی‌اکبر ولایتی آمدم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با تقسیم‌بندی سخنان در حول چهار محور، ابتدا به شخصیت علی (ع) اشاره کرد و افزود: شخصیت حضرت علی (ع) تجسم تمام فضایل الهی است.

وی ادامه داد: بسیاری از دانشمندان و متفکران جهان مسیحیت در برابر شخصیت حضرت علی (ع) سر تعظیم فرود آوردند.

بروجردی، پرداختن به مسئله آزادسازی خرمشهر را محور دوم سخنان خود قرار داد و تصریح کرد: امنیت، استقلال و عزت امروز ایران اسلامی مدیون شهدای جنگ تحمیلی است.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، افزود: خرمشهر واقعاً قابل آزادسازی نبود و اتفاق بسیار عظیمی رخ داد که به حق معجزه خداوند بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، دوران سخت دوران دفاع مقدس را جنگ تمام کفر در مقابل اسلام دانست و افزود: کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه و آلمان به عراق کمک‌های زیادی کردند و سلاح و امکانات را در اختیار این کشور می‌گذاشتند و هزاران نفر مردم را به شهادت رساندند.

وی اضافه کرد: با عنایت الهی سرافرازی ملت در تاریخ باقی ماند و یک وجب از خاک کشور کم نشد و امروز ایران هر روز از عظمت و قدرت بیشتری برخوردار است و رزمندگان بر گردن همه حق دارند.

بروجردی، معرفی ولایتی را محور بعدی سخنان خود قرار داد و یادآور شد: بسیاری از مردم که چهره ولایتی را می‌بینند، تصور می‌کنند که به دور از شرایط سخت و بحران است، در حالی که ولایتی در سخت‌ترین بحران درگیری بین شیعه و حزب‌الله حضور داشت و آن را به آرامش تبدیل کرد.

وی، ولایتی را مرد دوران بحران نامید و اذعان کرد: رئیس جمهور باید نترس و بی‌باک باشد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور باید دریادل باشد، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید فردی اقتدارگرا باشد تا بتواند نقش راهبردی کشور در تحقق اهداف جهانی اسلام و نظام را به خوبی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه مشروعیت رئیس جمهور از مقام معظم رهبری است، گفت: از آنجا که نظام مشروعیت خود را از مقام معظم رهبری می‌گیرد، مشروعیت رئیس جمهور نیز از این مقام الهی است.

بروجردی، اطاعت از ولی‌فقیه را یک دستور الهی خواند و تصریح کرد: رئیس جمهوری که نسبت به ولایت زاویه پیدا کند، مشروعیت خود را از دست می‌دهد.

وی، دین‌داری، پرکاری، فعال بودن، برنامه‌ریز، توانمند و دارای تیم مقتدر و باتجربه را از ویژگی‌های رئیس جمهور آینده کرد و متذکر شد: ولایتی چنین خصوصیاتی دارد و می‌تواند آینده خوبی برای نظام رقم بزند./ج1

برچسب ها: ولایت ، رشت ، ولی فقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.