در منابع تاریخی برای مکان و زمان ارتحال حضرت زینب (س) اقوال مختلفی را مطرح کردند، که به گفته مورخان احتمام دفن حضرت در شام اگر چه دارای دلیل تاریخی نیست اما در بین شیعیان و علما مشهود است.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران،در احتمال اول تاریخ وفات حضرت زینب (س) 15 رجب سال 65 هجری بوده در احتمال دوم 15 رجب سال 62 هجری که 18 ماه پس از واقعه عاشورا است.

خفه شدن در آب، مسمومیت توسط عوامل یزید و وفات به دلیل بیماری 3 احتمال تاریخی پیرامون نحوه رحلت حضرت زینب (س) است.

 حجت الاسلام رزاقی موسوی کارشناس مسائل اسلامی با تاکید بر ضعیف بودن احتمال اول و ساختگی بودن آن توسط دشمنان اهل بیت (ع) گفت: احتمال شهادت حضرت زینب (س) توسط عوامل یزید احتمالی دور از ذهن نیست اما دلیل قطعی تاریخی برای این روایت دیده نشده است.

وی با معرفی احتمال سوم وفات حضرت زینب (س) به عنوان مهم ترین و قابل قبول ترین سند گفت: در این احتمال حضرت زینب (س) بر اثر بیماری و یا مصائب و سختی هایی که از واقعه عاشورا به آن دچار شدند در سن 56 سالگی در شام وفات و یا به شهادت رسیدند.

در این روایت تاریخی آمده که حضرت زینب (س) به هنگام ارتحال از همسر خود خواستند تا ایشان را زیر آفتاب ببرند و همچون برادرشان از دنیا بروند همچنین دفن حضرت در بقیع، مصر و شام از جمله احتمالات تاریخی محل دفن ایشان است که احتمال مصر اشکالات فراوان دارد احتمال مدینه دلیل تاریخی ندارد و احتمال شام اگر چه دارای دلیل قطعی و تاریخی نیست اما در بین علما و شیعیان مشهود است./ز

 

برچسب ها: ارتحال ، وفات ، بنی هاشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار