داراب روزهای نهم و دهم خرداد ماه میزبان جشنواره گل و گلاب است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، فرماندار داراب افزود: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت های تولید گل و گیاه در این شهرستان و ایجاد پیوند بین باغـــداران و صنعتگران برای سرمایــه گذاری در این بخش برگزار می شود.

قاسمی افزود: برداشت بیش از پنج هزار تن گل محمدی از پنج هزار هکتار سطح زیر کشت در این شهرستان بیانگر ظرفیت قابل توجه تولید گل و گلاب دراین منطقه است و به همین سبب باید برای معرفی این قابلیت ها بیش از پیش تلاش شود .

به گفته وی، شهرستان داراب از قطب های تولید گل محمدی دراستان فارس به شمار می آید و دشت گل این شهرستان بزرگترین دشت گل دیم و ارگانیک کشور است .

قاسمی افزود: برگزاری این جشنواره فرصت ارزشمندی برای حضور گردشگران و دوستداران طبیعت است و دراین زمینه برنامه ریزی لازم برای شرکت و حضورعلاقه مندان به گردشگری ، طبیعت گردی وهمچنین نهادینه کردن فرهنگ حفظ منابع طبیعی و زیبایی های طبیعت صورت گرفته است .

فرماندار داراب، برنامه این جشنواره را همایش تخصصی گل و گلاب، ارائه مقالات علمی و نشست های تخصصی با موضوع هایی همچون تولید گل و گلاب و صنایع تبدیلی برشمرد.

وی افزود:10 خرداد و دومین روز از برپایی این جشنواره ، حضور در دشت گل است که با شرکت علاقه مندان به گردشگری و طبیعت و جمعی از گروه های کوهنورد برگزار خواهد شد.

شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است./ع

برچسب ها: جشنواره ، گل و گلاب ، داراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.