رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با بيان اينكه افرادي كه صلاحیت آنان تایید نشده است می‌توانند شکایت کنند و ما نیز به دقت بررسی می‌کنیم، گفت: مبنای تأیید و رد صلاحیتها فارغ از شغل، پست و طیف سیاسی است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران  محمدجواد کولیوند رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا ظهر امروز(يكشنبه) در نشست خبری گفت: از 5 هزار و 730 شکایت واصله، صلاحیت هزار و 340 نفر مجدد تأیید شد و به رقابتهای انتخاباتی پیوستند و بقیه در حال بررسی است.

كوليوند با بیان اینکه این افراد به هیأت‌های عالی استان و هیأت نظارت شهرستان شکایت کرده بودند، افزود: 320 شکایت نیز در هیأت مرکزی کشور به ثبت رسیده است و داوطلبان امروز و فردا برای اعتراض فرصت دارند.

وی گفت: 300 هزار و 165 نفر در کل کشور در این دوره ثبت نام کردند که تا امروز، صلاحیت هشت هزار و 450 نفر تایید نشده است.

کولیوند افزود: تعداد ثبت نامی‌های این دوره در مقایسه با دوره سوم که 246 هزار و 992 نفر بود حدود 55 هزار نفر اضافه شده است که نشان می‌دهد استقبال وسیعی شده است.

وی گفت: در این دوره 54 هزار و 29 نفر برای شهرها و 246 هزار و 136 نفر برای روستاها ثبت نام کرده‌اند.

کولیوند افزود: در دوره گذشته، صلاحیت 10 هزار و 740 نفر تایید نشده بود.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در پاسخ به این سؤال که در این دوره رد صلاحیت‌ها افزایش یافته است، گفت: در تهران 210 شکایت داشتیم که از این تعداد صلاحیت 121 نفر تأیید و صلاحیت89 نفر رد شد که فهرست آن به فرمانداری اعلام شده که این نشان از حسن نیت در بررسی‌ها است.

کولیوند افزود: 89 نفری که صلاحیت آنان تایید نشده است در صورتیکه به رأی عالی استان معترض هستند می‌توانند سریع  مراجعه و شکایت کنند و ما نیز به دقت بررسی می‌کنیم.

وی گفت: یقیناً آنهایی که بر اساس بندهایی از قانون رد شده‌اند اگر ارگان هایی که استعلام می‌دهند در خصوص آن بندها، ادله ای نداشته باشند شک نکنید که صلاحیت این افراد نیز تأیید خواهند شد.

کولیوند افزود: مبنای تأیید و رد صلاحیتها شامل استعلام از ارگانهای چهارگانه، محققانی که کارهای تحقیقی انجام می‌دهند و اسناد و مدارک است و هر فردی که ثبت نام کرده فارغ از شغل، پست و طیف سیاسی در این چارچوب قرار می گیرد.

وی در خصوص تخلفات انتخاباتی نیز گفت: تاکنون، بیش از 2 هزار شکایت و سؤال و تخلف واصل و پس از بررسی مشخص شده است که از مصادیق تخلف نیست؛ به عنوان مثال فردی در خانه اش تعدادی را جمع و برای آنها صحبت کرده که اینها به عنوان تبلیغات زودهنگام محسوب نمی شود و در اماکن عمومی هم نیست.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار