دانشمندان برای مقابله با انتقال بیماری ها از داخل مزارع به فروشگاه های مخصوص براي فروش سبزیجات و میوه جات راه حلی تازه اندیشیده اند.

به گزارش خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران: در کشور آمریکا در سال گذشته در حدود بیش از 250 نفر در 24 ایالت در اثر بیماری منتقل شده به سبزیجات و میوه ها بیمار شدند و از این میان عده ای هم دچار مرگ شدند.

گفتنی است: سازمان FDA هشدار می دهد تا پرورش دهندگان  میوه ها و سبزیجات در آمریکا تنها به فکر منافع مادی نباشند و برای سلامت میوه ها هم اهمیت قائل شوند.

بررسی ها نشان می دهند: علت این بیماری ها مانند لیستریا و یا سالمونلا به دلیل وجود کارگران مزرعه است که ناقل این نوع بیماری ها هستند.

پزشکان در تلاش هستند تا با راهکارها و توصیه هایی مانند استفاده از دستکش تمیز، اهمیت دادن به نظافت شخصی، تعیین وقت استراحت کافی در زمان کار، و ترویج خوردن غذای سالم و پرهیز از حمل اشیای ضروری در هنگام کار ایمنی مواد غذایی را بالا ببرند.

پزشکان به مزرعه داران آمریکایی هشدار می دهند تا برای جلوگیری از آلودگی میوه هایی مانند توت فرنگی ها بسیار نسبت به باکتری حساس است برنامه ی تنظیم  شده داشته باشند و برای کارگران خود دارو و امکانات بهداشتی مناسب تهیه نمایند./ع2
برچسب ها: بیماری ، سبزیجات ، انتقال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار