رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نقش این باشگاه را در ترویج فرهنگ پژوهش محوری و ژرفابخشی به امر تحقیقات بسیار مهم و تأثیرگذار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، دکتر کریم زارع بر پژوهشهای کاربردی و هدفمند تأکید کرد و افزود: طرح ها و پژوهشهای مبتنی بر نیازهای جامعه می تواند خیلی از مشکلات را در حوزه صنعت حل نماید.

وی، حمایت از پژوهشگران و نخبگان را از اولویت ویژه این باشگاه در جهت شکوفایی استعدادهای بالقوه این قشر فرهیخته برشمرد.

این مقام مسئول در جمع روسای باشگاه پژوهشگران و نخبگان واحدهای منطقه 13 که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار شد تشکیل اتاق های فکر با شرکت پژوهشگران، پیشکسوتان، چهره های استعدادهای درخشان، نخبگان و افراد صاحبنظر در حوزه پژوهش از کارهای انجام شده برشمرد و افزود: تلاش داریم این اتاقهای فکر به تمامی باشگاهها تعمیم داده شود تا پیش از بیش شاهد رشد و توسعه این مراکز علمی باشیم.

زارع بر ارتقاء کمی و کیفی در حوزه پژوهش تأکید کرد و تأسیس شرکتهای دانش بنیان را در تحقق اهداف علمی پژوهشی اعضای باشگاه ها مهم ارزیابی کرد.

وی، خطاب به روسای باشگاه ها و اعضای استعدادهای درخشان گفت: باید با تدبیر و ساز و کارهای علمی ایده ها به فرآوری تبدیل شود در سال حماسه سیاسی و اقتصادی در راستای رهنمودها مقام معظم رهبری گامهای عملی با کار و تلاش خود در این حوزه منویات مقام عظمای ولایت را عملیاتی نمائیم.

دکتر کریم زارع افزود: با رایزنیهای انجام شده پیشنهادات لازم به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از سوی این باشگاه داده شده که به عنوان دومین بازوی پژوهشی کشور در کنار بنیاد ملی نخبگان قرار گیرد که اعضای آن از تسهیلات ویژه ای برای نخبگان تدارک دیده شده بهره مند شوند.

همایش یکروزه روسای باشگاه های پژوهشگران جوان منطقه 12 در واحد اهر برگزار و شرکت کنندگان پس از برگزاری جلسه از در قالب اردوی تفریحی جنگلهای فندقلو ی اهر و منطقه گردشگری انداب بازدید کردند./س

برچسب ها: حوزه ، صنعت ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.