سرمربی تیم ملی جوجیتسو گفت: در رقابت های word game با رقبای قدرتمندی روبرو می شویم که خوشبختانه با آنالیز تکنیک و تاکتیهایشان گذشتن از سد آنها را کار غیر ممکن نمی دانیم.

امیر خوشبین در خصوص آمادگی تیم ملی و برپایی اردوهای آن برای حضور در مسابقات word game بازیهای جهانی این سبک به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: دقیقا 2 ماه دیگر بازی های جهانی این رشته ورزشی به میزبانی کلمبیا برگزار می شود این مسابقات جهانی هر 4 سال یکبار انجام می شود و در طول مدت این 4 سال ورزشکاران باید در مسابقات و تورنمنت های در سراسر جهان و در هر قاره برگزار می شود شرکت کرد و امتیازات لازم را بدست بیاورند این امتیازاتی که در هر تورنمنت توسط ورزشکار کسب شده جمع می شود و در رنکینگ قرار می گیرد که طی آن 6 نفر ورزشکار نخست ای رنکینگ به بازیها یا مسابقات جهانی یا همان word game راه پیدا می کنند

سرمربی تیم ملی جوجیتسو افزود: بازی های جهانی کلمبیا از 25 جولای تا 4 اگوست انجام می شود که بازی های مهمی است و برای کشورهای که در بخش رزمی فعال هستند از اعتبار ویژه ای برخوردار است

خوشبین خاطر نشان کرد: در این بازیها، 4 رشته رزمی از جمله سومو ورزش سنی ژاپن ، کاراته، ووشو و جوجیتسو شرکت می کنند.

ما موفق شدیم طی 4 سال دو سهمیه برای حضور در این مسابقات را بدست بیاوریم، اما این احتمال وجود دارد که ما یک سهمیه دیگر نیز بدست بیاوریم چرا که امکان دارد پس از بسته شدن جدول برخی از کشورها و بازیکنانی که سهمیه کسب کرده اند به هر دلیلی انصراف دهند بنابر این طبق جدول امتیازات ورزشکارانی که پس از افراد انصراف داده در الویت هستند به این مسابقات راه پیدا کنند و جایگزین ورزشکاران انصرافی می شوند.

وی در ادامه گفت: پس از برگزاری مسابقات جهانی، دقیقا 144 روز دیگر یا به عبارتی چهار ماه و نیم دیگر بزرگترین رویداد ورزشی رزمی را پیش رو داریم که همان مسابقات come bat game کام بت گیم است که تقریبا همان المپیک ورزشهای رزمی است و 15 رشته رزمی در این مسابقات شرکت می کنند

این مسابقات هر سه سال یکبار برگزار می شود و آخرین بار در سال 2010 این مسابقات در چین برگزار شد.

وی همچنین اضافه کرد: این مسابقات نیز همانند بازی های جهانی با word game هم بالید سهمیه کسب کرد این رقابت ها برای کشورها بسیار مهم است.

مخصوصاً ورزشهایی که المپیکی نیستند برای حضور و کسب سهمیه در این مسابقات سرمایه گذاری می کنند.

وی اضافه کرد: حدوداً تا 20 روز دیگر مشخص می شود که ما چند سهمیه برای شرکت در این پیکارها کسب کرده این ولی آنچه مسلم است ما بیش از 2 سهمیه برای شرکت در مسابقات word bat game به دست می آوریم.

سرمربی تیم ملی جوجیتسو در ادامه صحبت هایش، ورزشهای رزمی شرکت کننده در این مسابقات را اینچنین معرفی کرد: شمشیربازی، بوکس، آی کی دو، تکواندو، کاراته، ووشو، جوجیتسو، جودو، موی تای، کیک بوکسینگ و.... هستند مسابقات مدیترانه که به میزباتی ایتالیا برگزار شد امتیاز داشت برای کسب سهمیه come bat game و ما می توانستیم در این مسابقات 4 مدال را از آن خود کنیم.

1 طلا، 2 نقره، 1 برنز و یک مقام پنجمی که در قسمت فایت (مبارزه) به مقام دوم رسیدیم و در مجموع زنان و مردان دهم شدیم.

خوشبین همچنین افزود: از هفته آینده اردوها آغاز می شود که محل برپایی آن نیز آکادمی ملی المپیک است.

تمام تلاش ما بر این است که بچه ها را به نهایت آمادگی برسانیم تا در اولین حضور در این رقابت های جهانی مدال طلای word game را به نام خود ثبت کنیم.

وی به رقبای قدرتمند حاضر در این رقابت ها اشاره کرد و گفت: در بازی های جهانی کشور روسیه رقیب سرسختی به شمار می رود و پس از آن کشورهای فرانسه، آلمان، اوکراین و خلاصه کشورهای اروپایی از جمله حریفان قدرتمند به شمار می روند.

وی در پايان به حمایت مسئولان این ورزش رزمی اشاره کرد و گفت: تاکنون مسئولین این رشته ورزشی حمایت های خوبی کرده اند که صورت تداوم این حمایت ها موفقیت تیم ملی ما صد درصد است ما توانسته ایم تیم های رقیب را به خوبی آنالیز کنیم و نقاط ضعف و قدرت آنها را مورد بررسی قرار داده این بنابراین مسب مدال خوشرنگ این رقابت ها دور از دسترس نیست.

گفتنی است که مسابقات جهانی در بخش های فایت (مبارزه) کاتا و نهوازا انجام می شود./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار