یک استاد دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشجویان با افزایش توانمندی، حق انتخاب را در شغل برای خود به وجود می آورند و همچنین بسیاری از شغل های مهم و حیاتی کشور نیاز به دانشجویان توانمند را احساس می کند.

محمد سلیمانی نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی و استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه علو و صنعت در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران گفت: دانشجویان با افزایش توانمندی می توانند در آینده حق انتخاب شغل را برای خود داشته باشند و با توجه به اینكه کشور ما در حال پیشرفت است لذا احساس نیاز بسیاری از مشاغل به دلیل کمبود دانشجوی توانمند احساس می شود.

وی افزود: در برخی موارد مشاغل خوبی برای دانشجویان و دانش آموختگان برای این دانشگاه پیشنهاد می شود اما به دلیل عدم توامندی دانشجویان و اینکه پس از مدتی به حدی می رسند که دیگر سراغ علم نمی روند و توانمندی از جهت علم را رها می کنند این مشاغل را به راحتی از دست می دهند.

این نماینده فعلی مجلس گفت: دانشجویان باید با بخش های خصوصی-دولتی-غیر دولتی آشنایی بیشتر داشته باشند، شرکت هایی هستند که به دانشجویان توانمند رشته مخابرات احتیاج فراوانی دارند در صورتی که برخی دانشجویان نمی خواهند توانمندی های خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات در بخش خصوصی توضیح داد: در بخش خصوصی تسهیلاتی ارائه می شود که برخی از این تسهیلات استفاده کرده و سود می برند برخی نیز با اهداف غیر تجاری و خلاف قانون از این تسهیلات استفاده می برند.

سلیمانی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه علم و صنعت معولا جایگاه های بازار و کار و صنعت دارند، عنوان کرد: بسیاری از دانشجویان به دنبال پیشنهادهای خوب کاری هستند و از آنها نیز باید استفاده کرد.

وی در خصوص کار در بخش خصوصی تصریح کرد: بخش خصوصی فوت و فن خودش را می خواهد و هر کس که وارد این بخش می شود باید حرفه این بخش آشنا باشد تا دچار ضرر و زیان نشود، چرا که شناخت حوزه در موقعیت و جایگاه فرد تاثیر گذار است.


سلیمانی گفت: حجم زیاد منابع مالی که در کار وارد می شوند، افراد کم توانمند هستند و چون منابع مالی زیاد است و کم توانمندها وارد می شوند باعث می شوند طرح ناقص رها شود.

سلیمانی خطاب به دانشجویان گفت: عمده کار دولت بر روی کارها عمرانی است و پیمانکاری کاری پردرآمد در کشور است و بعد از عمران محور کارهای دولت بر روی تجارت و واردات و صادرات تعریف شده است.

سلیمانی با بیان اینکه حوزه خدمات هم تولید ثروت زیادی دارد گفت: در دولت هم 30 تا 35 درصد بودجه از حوزه خدمات سرمایه گذاری شده است./ع2
برچسب ها: دانشجو ، شغل ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار