استاندار کهگیلویه وبویراحمد با انتقاد از روند افزایش قیمت سیمان در کارخانه سیمان یاسوج و ایجاد التهاب در بازار ساخت و ساز استان، گفت: مدیران این کارخانه باید تا پایان هفته جاری اسناد و دلایل قانونی این افزایش قیمت را به استانداری ارایه دهند.

دکتر سید ˈحسین صابریˈ در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: برخی کارخانه ها و شرکت ها در این استان بدون هماهنگی و دلایل و اسناد معتبر اقدام به گران فروشی و افزایش قیمت اجناس خود می کنند و هیچ گونه نظارتی از سوی متولیان امر نیز در این راستا صورت نمی گیرد.
وی بیان کرد: هرگاه هم پاسخی از مسوولان و متولیان امر در این زمینه خواسته شده همه را متوجه دولت و افزایش و نوسانات قیمت ارز و طلا در کشور می دانند.
صابری اظهار کرد: در حالی که دولت تمام تلاش و تدابیر خود را برای آرامش در بازار و کاهش قیمت ها انجام داده ولی برخی ها با کارشکنی ها، توجیهات و تحلیل های غیرکارشناسانه مانع انجام این مهم شده اند.
وی افزایش یکباره قیمت شن و ماسه در سطح استان به ویژه شهر یاسوج را یادآور شد و اظهار کرد: افزایش قیمت این کالای مهم هیچ توجیه قانونی و فنی نداشته است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: برخی ها با دروغ پردازی مبنی بر کمبود شن و ماسه در استان موجب التهاب در بازار و نارضایتی عمومی شدند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: در دو ماهه گذشته امسال افزون بر 34 هزار و 990 مورد بازرسی در بازار استان انجام شده است.
ˈ داریوش دیودیدهˈ افزود: بیشترین موارد تخلفی در این راستا گرانفروشی و درج نکردن قیمت ها بر روی اجناس و کالا ها بوده است.
وی ارزش ریالی پرونده های تخلفاتی در زمینه گرانفروشی کالا ها را افزون بر سه میلیارد و 800 میلیون ریال عنوان کرد.
دیودیده با بیان اینکه هم اکنون هیچ کمبودی در انواع کالا و اجناس مورد نیاز مردم در سطح بازار وجود ندارد،افزود: در هفته های اخیر با کمبود برخی کالا در استان مواجه شدیم که با واردات به موقع این کالاها، مشکل برطرف شد.
وی از واردات و توزیع بیش از 499 تن شکر در استان خبر داد و گفت: هم اکنون حدود 180 تن مرغ داخلی و 270 تن مرغ منجمد نیز در سردخانه های استان موجود است./ب
برچسب ها: قیمت ، کارخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.