طی روزهای گذشته ،افزایش تقاضای خرید، سبب شده رکود بازار خودرو تا حدودی از بین برود و این امر رشد قیمت محصولات را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،بازار خودروی داخلی که در چند ماه گذشته با رکود همراه بوده، طی روزهای اخیر ، به دلیل افزایش تقاضای خرید و همچنین محدودیت عرضه محصول ، با افزایش نسبی قیمت ها مواجه شده است.

در چند ماه گذشته مشتریان در انتظار تعیین قیمت های جدید خودرو از سوی شورای رقابت ، از خرید خودداری کردند ، اما با اعلام نرخ 23 مدل خودروی داخلی ، میزان تقاضای خرید در بازار افزایش یافت و همین امر سبب رشد قیمت ها در بازار آزاد شده است.

 در این شرایط هرچند قیمت خودروهایی همچون تندر 90 ، مگان و پژو 206 هنوز به طور قطعی اعلام نشده ، اما به نظر نمی رسد که نرخی پایین تر از نرخ کنونی برای آنها تعیین شود و همین امر سبب شده متقاضیان ، خودروی مورد نظر خود را از بازار آزاد تهیه کنند و این موضوع رشد قیمت ها را به دنبال داشته است. 

بر اساس این گزارش هم اکنون هر دستگاه پژو 405 در بازار 25.5 میلیون تومان معامله می‌شود که رشد 1.5 میلیون تومانی را طی روزهای اخیر نشان می‌دهد.

همچنین قیمت پژو پارس با افزایش 500 هزار تومانی نسبت به هفته گذشته به 32.5 میلیون تومان رسیده است.

در مورد رانا نیز می‌توان به افزایش 500 هزار تومانی قیمت این خودرو اشاره کرد که در حال حاضر 31.5 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت سمند ال‌ایکس نیز طی روزهای اخیر افزایش 500 هزار تومانی را تجربه کرده و هم اکنون با قیمت 24 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

بر پایه این گزارش قیمت کنونی پژو 206 تیپ 2 در بازار 32.5 میلیون تومان است و پژو 206 تیپ 5 نیز با قیمت 38.5 میلیون تومان به فروش می رود.

همچنین تندر90 مدل E2 نیز که تا هفته گذشته با قیمت 32 میلیون تومان خرید و فروش می شد هم اکنون به 34 میلیون تومان رسیده است. 

در عین حال، قیمت مگان نیز رشد 500 هزار تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر 81.5 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود. 

بر اساس این گزارش حسن زمانی افشار رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور از افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی خبر داده و اظهار داشت:در حدود دو هفته اخیر قیمت برخی از خودروهای داخلی مانند سمند، پژو 405 و تندر 90 به طور میانگین 12 درصد افزایش یافته است. 

وی با بیان این‌که همزمان با افزایش قیمت‌ها بازار خرید و فروش خودرو تا حدی رونق گرفته است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم وضعیت بازار و قیمت‌ها با همین شرایط فعلی ادامه یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو ، تقاضا ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار