فرماندار بیجار در ادامه سرکشی های خود، به سایت پرورش گوزن و آهوی مورد حمایت در منطقه حفاظت شده صلوات آباد در 25 کیلومتری بیجار رفت.

به گز ار ش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، کریمی پس از بازدید از این سایت گفت: لازم است برنامه های توسعه و بهینه سازی سایت انجام شود تا به محیطی مفرح و دیدنی برای مردم و به ویژه گردشگران تبدیل شود.
وی افزود: این منطقه به خاطر وجود روخانه قزل اوزن همیشه مورد استقبال مردم برای گذراندن اوقات استراحت بوده است و اگر برنامه ریزی نماییم که بتوانیم راه ارتباطی و محل استقرار را برای مردم به منظور بازدید فراهم کنیم می تواند طرح بسیار موفقی برای گردشگری و غنی کردن اوقات فراغت مردم باشد.
منطقه حفاظت شده صلوات آباد که متصل به دره بزرگ و مشهورقلعه روستای چشمه سنگین (قلاع ) است، از دیرباز محل زندگی انواع حیوانات از جمله خرس قهوه ای بوده است.
مسوول روابط عمومی اداره محیط زیست استان کردستان نیز در این رابطه گفت: سایت منطقه حفاظت شده بیجار تنها به منظور پرورش و تکثیر گوزن زرد ایرانی و آهو در محدوده ایی 20 هکتاری ایجاد شده است.
حق مرادی افزود: می توان افرادی را نیز برای بازدید از این سایت برد اما با توجه به شرایط خاص سایت نمی توان اجازه بازدید عمومی داد.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه در فصل زاد و ولد حیوانات به سر می بریم هر گونه ورود بدون هماهنگی به این مناطق و در سطح وسیع می تواند برای این حیوانات مشکلاتی ایجاد کند.
وی اظهار کرد: بازدید از مناطق حفاظت شده تحت شرایط خاصی باید صورت گیرد و در برخی موارد در مناطق امن این نقاط، خود محیط بانان نیز با شرایط خاص وارد می شوند.
وی افزود: یکی از سیاست های اداره محیط زیست نیز توسعه اکو توریسیم و طبیعت گردی است، که با ایجاد و فراهم کردن شرایط مناسب امکان پذیر است.
وی گفت: هم اکنون نیز مردم در برخی نقاط منطقه حفاظت شده بیجار که از محل زندگی حیوانات مورد حفاظت دورتر است و برای آنها مزاحمتی ایجاد نمی کند به گردش می پردازند.
وی افزود: متاسفانه برخی از کشاورزان محلی به بخشی از منطقه حفاظت شده ورود پیدا کرده اند و در آن به کشاورزی هم می پردازند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.