نويسنده سريال "هوش سياه" گفت: هنگام ساخت پیچیده ترین سریال دیجیتالی تاريخ ایران با وجود بحران اقتصادی، فشارها و ناملایمات زیادی را تحمل کردیم.

آرش قادری نویسنده سریال "هوش سیاه" در گفتگو با خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران در خصوص نگارش فیلم نامه "هوش سیاه2" گفت: در هنگام ساخت "هوش سیاه 1" به این موضوع فکر کرده  بودیم که چنین مجموعه سازی در ایران شکل بگیرد و در چند مرحله قصه ای را پیش برده و آرام ارام تماشاگر را به سطح جدیدی از داستان گویی برسانیم ولی از ابتدا به ساخت سری دوم و وجود چنین بستري نينديشيده بودیم.

وی افزود: بعد از اینکه سری اول "هوش سیاه" با اقبال و بازخورد خوب مخاطب روبرو شد احساس  کردیم می توانیم بستر ادامه را در این مجموعه ایجاد کنیم.

"قادری" ادامه داد: اواخر تصویر برداری سری اول این حس به وجود آمد که پایان داستان را به گونه ای بگیریم که به فصل دوم منتهی شود و بعد از تصمیم گیری نهایی من و آب پرور پایان آن به گونه ای پیش بردیم تا فصل بعدی آن را بسازیم.

وی در خصوص مدت زمان نگارش فیلم نامه سری دوم اظهار داشت: به دلیل اینکه از اواسط نگارش من، فیلم برداری کار شروع شد نسبت به پیشرفت کار خیلی اتفاقها اعم از تعامل من با "مسعود آب پرور" و بعد از آن با حضور کارشناسان و نیروی انتظامی ما را به این سمت برد تایک سری تغییرات  در ساختار را ایجاد کنیم.  اما این تغییرات با حضور من به عنوان فیلم نامه نویس تا  اواخر فیلم برداری و تقریبا یکسال پیش از شروع فیلم برداری و بعد از آن حدود دو سال مداوم درگیر نگارش فیلم نامه بودیم.

قادری تفاوت سری اول و دوم را اینگونه عنوان کرد: در اواخر فصل اول با این اندیشه که در فصل دوم با رویکرد تازه ای روبرو شویم قصه را باز گذاشتیم و اینکه سطح توقع ما از تماشاگر و انتظار او بالاتر برود و با فضاهای جدید به روزتر وارد داستان شویم بنابراین از لحاظ کیفی هم درام و هم اجرا نسبت به فصل اول بهتر شده است.


*تخیل نویسنده فراتر از تخیل عوامل ساخت است

این نویسنده در خصوص اینکه " هوش سیاه 2" تا چه اندازه با فیلم نامه اولیه یکسان است، اظهار داشت: " هوش سیاه 2" همان فیلم نامه اولیه است و تغییرات آن هم با حضور مداوم من بوده هر مجموعه فیلم سازی در هر بخش از ایران و  در تاریخ فیلم سازی نمی تواند ادعا کند که تمام آنچه در تخیلش بوده امکان به تصویر کشیدن آن به طور عین وجود داشته است.

وی در این باره افزود: به صورت یک تیم در کنار هم ایجاد می شود ولی به طور قطع تخیل نویسنده به عنوان یک انسان خیلی فراتر از تخیل عوامل سازنده است چون من هزینه ای برای تصور کردن نمی کنم.

این نویسنده عنوان کرد: هر بازیگر را در هر نقش و لوکیشنی تصور می کنم ولی کارگردان بایکسری محدودیت هایی جلو می رود و به نسبت یکسری تغییراتی در ذهنیت عینی به وجود می آید ولی آنچه در که در کاغذ آمده و آنچه روی آنتن می رود با سلایق و بحث هایی که با حضور من و کارگردان صورت گرفته کاملا منطبق است.

*ما در این فیلم فراتر از شرایط موجود حرف زدیم

قادری در خصوص سیستم های موجود در فیلم گفت: ما در فصل  او هم سعی نکردیم براساس امکانات موجود تعریف نشویم بلکه بعد از تعریف قصه ما، پلیس یک شکلی به خود گرفت و تخیل و تصور ما شاخه ی جدیدی در پلیس ایران به وجود آورد.

وی در این باره تصریح کرد: در فصل دوم ما بسیار فراتر از شرایط موجود حرف زدیم و آنچه در سریال می بینید شاید در حال حاضر یا در زمان ساخت آن دست نیافتنی باشد ولی به جرات می گویم که در آینده دور بسیاری از این امکانات و حتی فراتر از آن در اختیار ما خواهد بود.

"قادری بیان کرد: تصویری که از زندان و ندامتگاه در این سریال می بینیم با وجود کتابخانه روابط خاص، مدیر مجموعه و امکانات اینترنتی حداقل برای ایران تصویر خیلی آرمانی است ولی ما  از خود را محدود نکردیم و آمارنگرا عمل کردیم تا پنجره ای تازه به تماشاگر ارائه دهیم.

نويسنده "هوش سياه 2" در خصوص استقبال مردم از این مجموعه عنوان کرد: استقبال از این مجموعه تا همین چند قسمت پخش شده بیش از حد انتظار ما و فراتر از آن بوده است.

وی در خصوص نگارش و ساخت سری سوم این مجموعه اظهار داشت: این مجموعه حتی سری پنجم هم می تواند داشته باشد چرا که با تکنولوژی پیش می رویم و همچنین با بستر جدیدی از  اتفاقات، بزهکاری ها و پیشگیری ها روبرو هستیم شاید فصل سوم باشد  و من نباشم ولی افراد دیگر افق هایی که ما باز کردیم ار ادامه دهند.

" قادری" در پایان خاطر نشان کرد: ما پیچیده ترین سریال دیجیتالی تاریخ ایران را در بحران اقتصادی کشور ساختیم و این مسئله فشارهای زیادی به ما وارد کرد اما با چنگ و دندان و همت این اثر را ساختیم و در ساخت آن خیلی اذیت شدیم./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار