شهروندان منطقه 19خواستار رسیدگی به مشکلات بازار میوه و تره بار مرکزی این منطقه شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران : امروزه آلودگی های صوتی ، وجود ازدحام جمعیت ، تردد وسایل نقلیه و خودروها ،‌افزایش ترافیک، ایجاد سرو صداهای شبانه ،‌در اول صبح و طی روز و رعایت نکردن حقوق شهروندی از مهم ترین دغدغه ی شهروندان تهرانی است.
بازار در چرخه اقتصادی ،‌اشتغالزایی ، خدمات رسانی در امر تأمین نیازهای اولیه نسبت به مراکز دیگر ، اهمیت بسیاری دارد.
موقعیت اقتصادی ، اجتماعی و جغرافیایی بازار موجب افزایش آلودگی های صوتی ، وجود ازدحام جمعیت ، تردد وسایل نقلیه و خودروها ، افزایش ترافیک ، سلب آرامش و آسایش شهروندان می شود.
در واقع وجود بازار و مراکز مشابه آن لازمه نیازهای اولیه شهر و هر محله است .
مسئولان نیز ضمن سرویس دهی مناسب برای تأمین نیازهای شهروندی باید در رفع مشکلات و معضلات احتمالی وجود این مراکز کوشا باشند.
بازار میوه و تره بار مرکز جنوب شهر تهران واقع در منطقه 19،‌مشکلات و معضلات بسیاری را برای شهروندان به همراه داشته است.
شهروندان این محله خواستار رسیدگی به مشکلات بازار  میوه و تره بار مرکزی منطقه 19شده اند.
شهروندی در این باره گفت: عبور خودروها ، ماشین های حامل میوه و تره بار در نیمه شب موجب آلودگی صوتی و سلب آرامش و آسایش و بی خوابی شهروندان این محله شده است.
شهروندی 35ساله با بیان گلایه و شکایت های خود گفت: ریزش بار در خیابان های مرتبط با بازار میوه و تره بار مرکزی مشکلات بسیاری را برای شهروندان به وجود آورده است.
وی ادامه داد: آلودگی زیست محیطی ،‌از بین رفتن آسفالت سطح خیابان های در مسیر انتقال میوه و تره بار به این بازار از مشکلات و معضلات بازار میوه و تره بار مرکزی است.
با گذری بر کوچه و پس کوچه ها و محله های اطراف و همجوار این بازار جویای حال اهالی این محله شدیم.
شهروندی با اشاره به مشکلات و معضلات این بازار گفت: تردد سریع خودروهای حامل میوه و تره بار موجب آلودگی صوتی و لرزش ساختمان ها ،‌سلب آسایش و آرامش مردم شده است.
شهروندی دیگر با اشاره به مشکلات و معضلات اجتماعی این بازار گفت: حضور افراد و گروهای مختلف از نقاط و سراسر کشور موجب ایجاد آفت ها ،‌آسیب ها و بزه های اجتماعی شده است.
هر چقدر که جلوتر رفتیم ،‌گلایه ها ، شکوه  و شکایتهای مردم بیشتر می شد. در پیگیری ها و بررسی های مختلف در آخر ، از شورایاری منطقه 19، جویای حال شهروندان شدیم.
عزیز نژاد ،‌مدیر شورایاری منطقه 19دراین باره گفت: بازار میوه و تره بار در حریم شهری و در محلات بوستان ، شریعتی جنوبی ، شکوفه جنوبی ، منتهی به خیابان شقایق است.
وی ادامه داد: با توجه به درخواستهای مکرر شهروندان در خصوص ساماندهی معضلات و مشکلات بازار میوه و تره بار مرکزی ، ما چندین بار تقاضای رسیدگی به این مشکل را به ارگانهای مرتبط داشته ایم ،‌ولی متأسفانه نتیجه مطلوب و خوبی را تا به حال به دست نیاوردیم.
عزیز نژاد با اشاره به مشکلات این بازار گفت: این بازار به طور کلی از نظر آسیب صد درصد دچار مشکل است و درصورت بسته شدن درب های منتهی به خیابان شقایق و دربهای جنوبی بازار میوه و تره بار مرکزی حدود حداقل 50تا 60درصد این مشکل برطرف خواهد شد.
وی افزود: با توجه به راه اندازی اتوبان مطهری از نظر فیزیکی تا حدودی مشکل تردد و ترافیکی شهروندان برطرف شده است و درصورتی که هم اکنون مسیر انتقال میوه و تره بار تغییر یابد و از لاین شقایق به سمت اتوبان آزادگان هدایت و داخل محلات منطقه 19نیاید ،‌مشکلات حل خواهد شد.
گفتنی است :  
لحظه ای آسایش و آرامش ،‌ دستیابی به نیازهای ضروری و اولیه ، نگاه پرمهر و با صفای هم نفس و یار دیرینه ،‌لحظاتی شاد را به ارمغان خواهد داشت./ف

برچسب ها: گلایه ، شهروند ، مشکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار