استرس يك عامل شناخته شده براي ابتلا به افسردگي است و مي‌تواند بر روي سلامت جسمي شما تاثير بگذارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


مهمترين علائم فيزيكي استرس عبارت از گرفتگي عضلاني، سردرد، درد قفسه سينه، ناراحتي معده، اسهال و يا يبوست، افزايش ضربان قلب، سرد و مرطوب شدن دست‌ها، خستگی، تعريق شديد، بثورات، تنفس سريع، لرز، تيك‌هاي عصبي، كم اشتهايی يا بی اشتهايی، ضعف، احساس خستگی و گيجی هستند.

برای کاهش استرس موقتاً از آن محیط بگریزیدشهای کاهش استرس

هنگامی که در خود استرس شدیدی احساس می‌کنید، بهتر است به طور فیزیکی خود را از محیط دور کنید. کمی قدم زده و نفسی تازه کنید. مدتی به محیطی رفته که بتوانید فکر خود را از مسایل دغدغه‌آور رها کنید این یک روش مفید برای کاهش استرس است، البته منظور این نیست که برای کاهش استرس کاملاً میدان را خالی کنید، بلکه ترک موقعیت برای چند لحظه و مراجعت دوباره با فکری آزاد و تازه باعث کاهش استرس و انجام بهتر کارها خواهد شد.

سخت نگیریدی کاهش استرس

وقتی به دلیل موضوع خاصی دچار استرس می‌شوید،برای کنترل و کاهش استرس از خودتان سوال کنید که آیا این موضوع آن‌قدر اهمیت دارد که به خاطر آن دچار پریشانی شوید.

برای کاهش استرس نفس عمیق بکشید

نفس کشیدن غیراز داشتن اثرات حیات بخش، می‌تواند در آرام نمودن و کاهش استرس شما بسیار موثر باشد. هنگام استرس سه نفس عمیق بکشید و در فاصله هر دم و بازدم مکث لازم را حفظ کنید.دم را از بینی کشیده و بازدم را از دهان تخلیه کنید. در هنگام دم و بازدم بدن خود را کاملاً رها کرده و ذهن خود را از تمامی مسایل جدا کنید و خود را از لحاظ جسمانی و روانی آرام کنیدشهای کاهش استرس

 

برای کاهش استرس مواد غذایی زیر را مصرف کنید


ماست:وشهای کاهش استرس
مصرف ماست به خصوص در تابستان به دلیل سبك بودن و هضم راحت آن غذای مناسبی برای کاهش استرس است. به اعتقاد كارشناسان ماست و دیگر مواد لبنی كه سرشار ازاسید آمینه «تیروزین» است مقدار ترشح «سروتونین» در مغز را افزایش داده و باعث آرامش می‌شود و استرس را کاهش میدهn
شكلات تلخ:روشهای کاهش استرس
از آنجایی كه بدن به آنتی‌اكسیدان نیاز دارد با مصرف شكلات تلخ می‌توان این آنتی‌اكسیدان را كه به شكل فلانوئید است به بدن رساند و این ماده ترشح هورمون‌های استرس‌زا را كاهش می‌دهد.

مركبات:روشهای کاهش استرس

مصرف مركبات به دلیل داشتن شكر طبیعی می‌تواند استرس را كاهش دهد.

بادام:شهای کاهش استرس
بادام نیز یکی دیگر از مواد غذایی است که برای کاهش استرس مفید است.بادام به دلیل داشتن ویتامین B2 ،E و منیزیم می‌تواند با تاثیرات نامطلوب استرس‌ مبارزه كند.

چایهای کاهش استرس
مصرف چای می‌تواند همانند یك دارو ذهن شما را آرام كند.

ماهیروشهای کاهش استرس
ماهی نیز به دلیل داشتن ویتامین B12 و B6 می‌تواند حالت‌های افسردگی را از شما دور كند.

كلم بروكلیوشهای کاهش استرس
مصرف این نوع كلم به دلیل داشتن اسید فولیك برای کاهش استرس مفید است و احساس اضطراب، ترس و افسردگی را دور كند.

سیر:شهای کاهش استرس
سیر علاوه بر اینكه برای کاهش استرس مفید است،می‌تواند مقدار گلوگز خون را كاهش دهد/س
برچسب ها: استرس ، عامل ، شناخته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.