رئيس دانشگاه علم و صنعت گفت: هم اکنون دانشگاه ها به بلوغ رسیده اند و می توانند پروژه های صنعتی را هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باششگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر تقوی، ریاست دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت در دومین همایش توربینهای گازی در دانشگاه علم و صنعت طي سخنراني گفت: طراحی ساخت موتور هواپیمای 150 سرنشین به این دانشکده واگذار شده است و تاکنون فاز اول عملیات پیش رفته است.

وی افزود: تاسیس پژوهشکده توربین های گازی که در اولین همایش توربین های گازی به تصویب رسیده بود امروز افتتاح می شود.
 
در ادامه دکتر سعید جبل عاملی رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران به واگذاری طرح های کلان ملی و ارتباط واقعی علم و صنعت اشاره نمود و افزود:براي دستیابی به خدمات بهتر باید تفکرات صنعت گرایان را بهبود داد چرا که صنعت گرایان می خواهند در کمترین زمان و بدون ریسک به بهترین محصول برسند در صورتی باید ریسک را به فرصت تبدیل کرد و این ذهنیت صنعت گران را بايد تغییر داد.

جبل عاملی اظهار داشت:  امسال درآمد اختصاصی دانشگاه علم و صنعت از منابع قراردادهای صنعتی تنظیم شده است و بیش از بودجه های هزینه دانشگاه بوده است و درآمد به هزینه دانشگاه غلبه کرده است و این نشان می دهد که دانشگاه ها به بلوغ رسیده اند و می توانند پروژه های صنعتی را هدایت کنند.

دکتر مهدی نژاد معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: در برنامه وزارت علوم در نظر گرفته شده است که تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی 30 درصد کل دانشجویان کشور باشد چرا که دانشجویان تحصیلات تکمیلی منبعی برای پژوهش کشور محسوب می شوند.

وی اظهار داشت: در نظر داریم برای موسسات دولتی و غیر دولتی که نیاز به تحقیقات دارند  دانشجوی دکتری بورس نماییم و با هزینه آن موسسات نیاز تحقیقاتی آنها را برطرف کنیم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار